Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

آرامش در بازار اجاره‌بهای امسال به مراتب بیش از سال گذشته حکمفرماست و فعالان بازار مسکن معتقدند بخشی از این موضوع به پذیرش واقعیت‌های مرتبط با توان مالی مستاجران بازمی‌گردد.

تحقیقات میدانی از واسطه‌ها و فعالان بازار مسکن حاکی از آن است که بازار اجاره‌بها امسال به شکل نسبی وضعیت مناسب‌تری نسبت به سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجران امسال اغلب قیمت اعلامی خود را با افزایش حداکثر ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته اعلام می‌کنند و این در حالی است که قیمت‌های اعلامی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و بنیه مالی مستاجران به اندازه‌ای است که امکان افزایش میلیونی اجاره‌بها در سال جاری، مشابه آنچه که در سال ۹۷ رخ داد، وجود ندارد. علت این است که با جهش اجاره‌بها در سال گذشته، اکنون بسیاری از مستاجران ارقام میلیونی بابت اجاره‌بهای ماهانه پرداخت می‌کنند. معادل ریالی افزایش ۵۰ درصدی اجاره‌بهای ۲ میلیون تومانی برابر یک میلیون تومان خواهد بود و این در حالی است که صرف‌نظر از فشار ناشی از تورم عمومی، میزان افزایش حقوق بسیاری از مستاجران حقوق‌بگیر در سال جاری از این رقم کمتر بوده است و حتی اگر تمام افزایش درآمدخود را صرف تامین هزینه مسکن کنند، تکافوی نیاز آنها را نخواهد داشت.

از این‌رو موجران با در نظر گرفتن این واقعیت عمدتا بر اساس شرایط ملک بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش اجاره‌بها را پیشنهاد می‌کنند و البته در مواردی برای آپارتمان‌های فول امکانات افزایش اجاره‌بها تا ۳۵ درصد نیز اعلام شده است. البته همان‌طور که اشاره شد این ارقام در واقع بهای پیشنهادی اجاره‌بهای اعلامی از سوی موجران هستند و معمولا یک مرحله چانه‌زنی قبل از انعقاد قرارداد، آن را دستخوش تغییراتی به‌نفع مستاجران می‌کند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد

یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حوزه بازار اجاره که به دنبال کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم مستاجر و مالک در زمینه شناسایی و عقد قرارداد است؛ سامانه خودنویس است. سامانه خودنویس با تکیه بر ایجاد بستری کاملا ساده و آسان جهت عقد قرارداد بین مالک و مستاجر تعبیه شده است و به دنبال تسهیل فرآیند عقد قرارداد و به صفر رساندن هزینه عقد قرارداد اجاره بوده است.

در همین رابطه پیرامون اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و رایگان کردن هزینه عقد قرارداد در زمان نقل و انتقالات مسکن در کشور با آقای محمدعلی شایان‌اصل کارشناس سیاست‌گذاری اقتصادی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

محمدعلی شایان‌اصل کارشناس سیاست‌گذاری اقتصادی در رابطه با رویکرد تحول گرایانه حاکمیت در بازار مسکن و عقد قرارداد در این بخش گفت: سامانه خودنویس یک رویکرد جدید و تحول گرایانه برای اجاره املاک است که به دنبال حذف واسطه ها و ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم بین مستاجران و مالکان است. این سیستم مبتنی بر خودنویسی است که به مستاجر و صاحبخانه اجازه می دهد بدون نیاز به واسطه قرارداد اجاره را منعقد کنند. با استفاده از این پلت فرم آنلاین ساده، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند.

وی ادامه داد: بازار اجاره نقش مهمی در فراهم کردن مکانی برای زندگی افراد و خانواده ها، چه به صورت موقت و چه طولانی مدت، ایفا می کند. با این حال، فرآیند اجاره یک ملک اغلب می‌تواند پیچیده و پرهزینه باشد و واسطه‌هایی مانند بنگاه‌های املاک و دلالان معامله را انجام دهند. در تلاش برای ساده‌سازی فرآیند اجاره و کاهش هزینه‌ها هم برای مستاجران و هم برای مالکان، سامانه جدیدی به نام «خودنویس» معرفی شده است. هدف این سیستم حذف واسطه ها و تسهیل ارتباط مستقیم بین مستاجران و مالکان به منظور تسهیل فرآیند اجاره ملک است.

این کارشناس حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی در رابطه با حذف واسطه در بازار اجاره با کمک این سامانه گفت: سامانه خودنویس به گونه ای طراحی شده است که فرآیند اجاره را شفاف تر، کارآمدتر و مقرون به صرفه کند. با حذف واسطه ها از معادله، مستاجران می توانند مستقیماً با صاحبخانه ها مذاکره کنند و اطمینان حاصل کنند که بهترین معامله ممکن را به دست می آورند. این سیستم همچنین امکان دستکاری دلالان و نمایندگان در قیمت ها و ایجاد موانع غیر ضروری برای اجاره ملک را کاهش می دهد.

وی در مورد مزایای سامانه خودنویس گفت: یکی از مزیت های اصلی سامانه خودنویس این است که بازار اجاره مسکن را انحصار زدایی می کند و به افراد این آزادی را می دهد که انتخاب کنند چگونه می خواهند قرارداد اجاره را منعقد کنند.

ویگفت: سامانه خودنویس گامی مثبت در جهت کاهش آشفتگی بازار اجاره و ایجاد فرآیند کارآمدتر و کاربرپسندتر برای اجاره املاک است. این سامانه با حذف واسطه‌ها، ساده‌سازی ارتباطات بین مستاجران و صاحبخانه‌ها و توانمندسازی افراد برای کنترل نیازهای مسکن خود، این پتانسیل را دارد که روش اجاره ملک را متحول کند. همانطور که افراد بیشتری از مزایای سیستم خودنویس آگاه می شوند، بازار اجاره به احتمال زیاد رقابتی تر و برای همه قابل دسترس تر می شود.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس