Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف با توجه به عملکرد سه ماهه سال جاری شبکه دامپزشکی این شهرستان   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در مدت مذکور بیش از ۳۵۰ مورد تست سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی و روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی با توجه به اینکه این تست‌ها برای دام‌های سنگین قابل اجرا است افزود: تعداد دام‌های موجود در شهرستان حدود ۳ هزار دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف بیان کرد: بیماری سل و بروسلوز از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که عمدتا در نتیجه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه تماس با دام آلوده و مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده به انسان منتقل می‌شود.

اکبری عنوان کرد: یکی از راه‌های مبارزه و کنترل بیماری‌های دامی انجام تست‌های غربالگری برای تشخیص دام‌های مشکوک و آلوده در زمین کشاورزی و همچنین ردیابی این دو بیماری در کشتارگاه‌ها است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در این خصوص گفت: مبارزه با بیماری‌های مشترک به ویژه سل و بروسلوز با قوت و پیگیری ویژه در این شهرستان در حال پیگیری است.

انتهای پیام / ط ا

انجام تست بیش از ۳۵۰ مورد سل و بروسلوز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون