Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:45:11 GMT

افتتاح ۱۲ طرح بهزیستی استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۲۳۳

افتتاح ۱۲ طرح بهزیستی استان سمنان

ایزدپور،گفت: در هفته بهزیستی ۱۲ طرح به اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در سطح استان سمنان افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا ایزدپور» در نشست معاونان بهزیستی استان سمنان با حضور معاون استاندار سمنان به تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی این استان پرداخت وگفت: ازمان بهزیستی در سال جاری  با تحقق شعار«بهزیستن درگام دوم، شفافیت توانمند سازی و ارتقاء سلامت اجتماعی» با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری  و راهبردهای مدبرانه دولت تدبیر و امید در سایه تلاش وهمدلی در صدد برپایی بستر  شاد زندگی برای همگان و علی الخصوص جامعه هدف سازمان  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، با بیان اینکه این سازمان با  بیش از 150 فعالیت تخصصی در حال حاضر به جامعه هدف و عموم خدمات ارائه می کند اضافه کرد: مراکز و موسسات تحت نظارت این اداره کل در حوزه های تخصصی خدمات حماتی و نگهداری در سه حوزه  توانبخشی و اجتماعی و پیشگیری هستندکه بیشترین آمار و خدمات  این اداره کل در حوزه توانبخشی می باشد.

 

وی ضمن بیان اینکه ۳۴۲ مرکز ارائه خدمات تحت نظارت بهزیستی سمنان فعالیت دارند، تاکید کرد: در سال قبل دو هزار و ۷۶ نفر در مرکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان پذیرش شدند.

 

ایزدپور از ارائه خدمت سازمان بهزیستی استان سمنان به بیش از ۲۰۰ فرزند خود به‌صورت شبانه روزی خبردادو افزود: تمام خدمات حوزه پیشگیری بهزیستی استان در راستای کاهش میزان طلاق و آسیب‌های اجتماعی و خانواده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان درباره اقدامات این اداره کل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: طرح‌های «ماد و مانا» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی این اداره کل و با مشارکت آموزش و پرورش در حال انجام است.‌

 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر در سطح استان سمنان به‌صورت مستقیم خدمات سازمان بهزیستی را دریافت می‌کنند، ابراز داشت: در سال قبل همچنین شاهد بهره‌مندی شش هزار و ۷۰۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی از وسایل کمک توان‌بخشی بوده‌ایم.

 

ایزدپوربا بیان اینکه معلولان جسمی- حرکتی با بیش از پنج هزار معلول، بالاترین آمار معلولان استان سمنان را شامل می شود خاطرنشان‌کرد: ۳۵ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه به معلولان استان سمنان خدمات لازم و متنوع ارائه می‌دهند.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان سمنان ، ۱۰ مرکز شبانه روزی و ۲۱ مرکز روزانه و چهار کارگاه حمایتی در حوزه خدمت به معلولان در استان سمنان فعال هستند.

 

وی تعداد خدمت گیرندگان مستمری‌بگیر بهزیستی استان سمنان را یک‌هزار و ۳۲۶ نفر ذکر کرد و گفت: در سال ۹۷ شرایط اشتغال ۴۴۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی فراهم‌شده و همچنین در این سال ۲۴۱ واحد مسکونی نیز به مددجویان تحویل داده‌شده است.

 

ایزدپور با اشاره به اینکه بهزیستی استان سمنان در سال گذشته به یک هزار و ۱۰۴ زن سرپرست خانوار، بیمه‌شده و خدمت گیرنده شهری و روستایی، خدمت‌رسانی کرده است اظهارداشت: شش هزار و ۱۳۳ نفر در مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی استان در سال ۹۷ حضور داشتند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، تعداد خدمت گیرندگان اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ را سه هزار و ۸۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد خدمت گیرندگان مراکز روزانه، حرفه‌آموزی، کاره‌ای‌های تولیدی و حمایتی نیز در سال گذشته ۹۱۷ نفر بوده است و همچنین در این سال ۵۵۰ نفر نیز از مراکز شبانه‌روزی و خدمت در منزل بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت کردند علاوه بر این موارد همچنین شاهد بهره‌مندی شش هزار و ۷۰۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی از وسایل کمک توان‌بخشی بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان سمنان بالای ۶۰ سال دارند، گفت: از جمعیت ۷۰۲ نفری در استان سمنان، ۷۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال سن دارند و سالمند محسوب می‌شوند.

 

ایزدپوربا بیان اینکه مواجه شدن با پدیده سالمندی نشان از وضعیت خوب در زمینه بهداشت و درمان و به تبع آن افزایش امید به زندگی در جامعه است، بیان کرد: راهبرد بهزیستی در حوزه سالمندی با توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگی جامعه، ماندن سالمند در کنار خانواده است و برای تحقق این راهبرد، خدمات بهداشتی و رفاهی به سالمندان در خانه نیز ارائه می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان،  با تاکید بر اینکه فضای شهری متناسب با سالمندان باید ایجاد شود، گفت: پنج مرکز روزانه و چهار مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان سمنان وجود دارد.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت روزنامه شیراز اردبیل حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری آل هاشم خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خدمات حوزه سلامت این استان بسیار مطلوب است و این خدمات باید برای مردم تبیین و معرفی شود.

رضا شریفی افزود: افتتاح اورژانس بانوان جزو نیازهای اصلی سیستان و بلوچستان و کاری ماندگار است و برای راه اندازی سایر پایگاه‌ها در استان و زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی جهت خرید آمبولانس و تامین فضای فیزیکی همکاری خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی