Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بازرگانی ژاپن اظهارات رئیس‌جمهوری کره جنوبی در رابطه با دلیل اصلی تنش اخیر بین دو کشور را رد کرد. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کیودو، هیروشیگه سکو، وزیر بازرگانی ژاپن تاکید کرد که اعمال محدودیتهای صادراتی جدید بر برخی محصولات با فن آوری بالا واکنشی به موضوع کار اجباری در زمان جنگ  نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات پس از آن مطرح شد که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به انتقاد از اقدامات ژاپن پرداخت و آن را سیاستی تلافی جویانه خواند.

سکو به خبرنگاران گفت که به عنوان وزیر بازرگانی ژاپن قصد پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی را ندارد.

وی در ادامه گفت: ژاپن از ابتدا این مسئله را مشخص کرده که اقدام اخیر برای اعمال محدودیتهای صادراتی به دلایل امنیتی صورت گرفته است. ژاپن از همان ابتدا توضیح داد که این یک اقدام تلافی جویانه نیست و اظهاراتی که رئیس‌جمهوری کره جنوبی مطرح کرده صحیح نیست.

رئیس جمهوری کره جنوبی در شدیدترین انتقادات خود از ژاپن گفت که ممنوعیت صادارت محصولات با فن آوری بالا باعث آسیب به همکاری‌های اقتصادی شده و حتی می‌تواند بیش از کره شمالی به خود ژاپن آسیب برساند.

مون این اظهارات را پس از گفتگو با صاحبان کسب و کارهای کوچک کره جنوبی مطرح کرد که خواستار تحریم کالاهای مصرفی ژاپنی بودند. هزاران شهروند کره جنوبی نیز با امضاء عریضه‌ای چنین درخواستی به دولت ارائه داده اند.

گزارش تسنیم|"شریک بی‌اعتماد"؛‌ لقبی که ژاپن به کره جنوبی دادتأکید ژاپنی‌ها به "استفاده نامناسب" کره جنوبی از صادرات برخی محصولاتکره جنوبی: ژاپن بدون مدرک محدودیت صادرات را به کره شمالی مرتبط می‌کند

 

دولت ژاپن 10 تیر اعلام کرد که محدودیتهای بیشتری را بر صادرات مواد تولیدی نیمه رسانا، صفحه های نمایش LED ارگانیک و سایر محصولات با فناوری بالا به کره جنوبی اعمال خواهد کرد. اقدامی که بسیاری معتقد بودند می‌تواند باعث وقفه در زنجیره تولید محصولات در آسیا شود. وزارت تجارت ژاپن این تصمیم را واکنش به "ایجاد یک وضعیت نامناسب" خواند.

به گفته دولت ژاپن «شرکت ها اقلام حساس معینی را بدون مدیریت کافی به کره جنوبی صادر کرده‌اند.» به گفته توکیو موارد مورد نظر را می‌توان برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام/

R1036249/P36446/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ژاپن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ژاپن اخبار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

بیشتر بخوانید؛ شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1229386 برچسب‌ها کشور انگلیس

دیگر خبرها

  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس