Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روش‌های مختلفی برای دفع پشه و سایر حشرات پیشنهاد شده است؛ از قبیل اسپری‌ها که حاوی شیمیایی مضر برای سلامت و محیط زیست هستند. خبر خوب این است که با چند راهکار طبیعی و به دور از مواد شیمیایی، می‌توانید از نیش حشرات مصون بمانید:

سیر: اگر مقدار زیادی سیر بخورید، یک لایه نامرئی از روغن سیر از منافذ پوستی شما به بیرون تراوش می‌کند که شما می‌توانید آن را لایه محافظتی در برابر پشه‌ها بنامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا بسیاری از ما دوست نداریم مقدار زیادی سیر بخوریم، در این صورت می‌توانید از آب سیر به عنوان دفع کننده پشه استفاده کنید. برای تهیه اسپری سیر، فقط کافی است سیر را با آب مخلوط کنید و در یک بطری بریزید. مقدار آب باید ۵ برابر مقدار سیر مصرفی باشد. این مخلوط را روی بخش‌هایی از بدنتان که در معرض نیش پشه است، اسپری کنید. این اسپری طبیعی پشه‌ها را به مدت ۵ تا ۶ ساعت از شما دور نگه می‌دارد.

ریحان: نگه داشتن این گیاه در نزدیکی درب ورودی خانه، از ورود بسیاری از حشرات به داخل خانه جلوگیری خواهد کرد. از برگ‌های خشک ریحان در داخل اتاق نیز می‌توانید استفاده کنید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ روی گیاه ریحان انجام شد، نشان داد که اسانس‌های این گیاه لذیذ برای حشرات در حکم سم است.

آویشن: این گیاه قوی و خوشبو نه تنها پشه‌ها بلکه مگس‌ها را نیز دفع می‌کند. عطر گل‌های آن هنگامی که در هوا پخش می‌شوند به مشام کاملا آشناست و هنگامی که روی پوست مالیده شود تاثیر آن چند برابر خواهد شد.

نعنا: ثابت شده که عصاره نعنا منجر به محافظت از پوست در برابر نیش حشرات می‌شود. ثابت شده است که اسانس آن حشرات بالغ را دفع می‌کند و حشرات نوزاد گونه‌های مختلف را می‌کشد.

رزماری: بخور این گیاه مادامی که نزدیک دود ناشی از سوختن آن باشید، در عین اینکه بوی خوبی برای شامه انسان تولید می‌کند، برای حیوانات کوچک نامطلوب است و آن‌ها را دور نگه می‌دارد.

سنبل هندی: این گیاه همیشه سبز به عنوان گیاه پشه نیز شناخته می‌شود. چنانچه گیاه دیگری در دسترس نباشد، مالیدن آن روی پوست برای دفع حشرات، بی تاثیر نخواهد بود.

جعفری: یک دفع کننده طبیعی حشرات است. مقداری جعفری خرد شده را در یک شیشه سرکه سیب بریزید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید. یا پارچه‌ای را آغشته به این مواد کنید و آن را دور گردن یا روی کلاهتان ببندید.

منبع: آوای سلامت

انتهای پیام/

با ۷ راهکار گیاهی از نیش حشرات مصون بمانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • ببینید | لحظه در هوا ماندن کامیون حین تخلیه بار!
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • ۱۰ حقیقت حیرت‌انگیز درباره عنکبوت‌ها که باید بدانید