Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح سه شنبه در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با وجود اینکه چهار سال از شش سال عمر خود را در تحریم کامل بود، باید هم به داخل کشور و هم دنیا نشان می‌داد که جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که با قدرت‌های بزرگ بنشیند، مذاکره و تعامل کند و به یک توافق مهم دست یابد، اظهار کرد: در برجام ایران در یک طرف و شش کشور بزرگ دنیا در طرف دیگر بودند و زمانی که مذاکرات ما با این شش کشور آغاز شد، شش قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش دیپلمات‌ها و مذاکره کنندگان ایرانی در به ثمر رسیدن برجام خاطرنشان کرد: هنر دیپلماسی ایرانیان آن بود که در نبرد دیپلماتیک با قدرت‌های بزرگ دنیا وارد شدند و به توافقی بزرگ دست یافتند که دولت بعدی ایالات متحده آمریکا درباره این توافق بگوید که کلاه بر سرشان رفته است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام اقدام غیر اخلاقی و برخلاف حقوق بین الملل بود، به اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خود اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر کرد و سپس اعلام کرد که برخی از تعهدات خود از جمله رعایت سقف تولید اورانیوم به میزان صد کیلوگرم و غنای ۳.۶۷ درصد را اجرایی نخواهد کرد. این در حالی است که طی یک سال گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش مختلف اجرای ایران به همه تعهداتشان را تأیید کرده بود.

جهانگیری تصریح کرد: ایران اجرای برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد تا دنیا بدانند با کشوری بی اراده رو به رو نیست، بلکه با ملت متمدن و تاریخ ساز رو به رو هستند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به اتفاقاتی که در سطح منطقه و دنیا در حال وقوع است طرف‌های مقابل ایران در برجام راهی جزو پایبندی به تعهدات خود ندارند و بر اساس برجام هیچ تحریمی نباید علیه ایران وجود داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازگشت ایران به برجام کار بسیار ساده‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر ایران اراده کند ظرف چند سال می‌تواند همه تعهدات خود را اجرا نماید اما در شرایط فعلی اروپایی‌ها باید به جای اینکه با ما جلسه بگذارند و بگویند که به برجام بازگردید، به آمریکایی‌ها بگویند که از تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران دست بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جهانگیری برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، با فرا رسیدن فصل بهار و در پیش رو بودن تابستان و طولانی‌تر شدن روزها، ساعت پخش سریال‌های کره‌ای و شرقی از روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه تغییر می‌کند.

بر این اساس باکس سریال‌های شرقی شبکه تماشا از ساعت ۱۹ به ساعت ۲۱ منتقل می‌شود.

به این ترتیب سریال «پوآرو» از فردا ساعت ۱۹ در باکس پلیسی، جنایی روی آنتن می‌رود. پوآرو که یک کارآگاه مشهور بلژیکی است، به همراه همکارش کاپیتان هستینگز پرونده‌های اسرار آمیز را حل می‌کند. این سریال در ساعات ۱، ۷ و ۱۳ روز بعد بازپخش خواهد شد.

در باکس سریال‌های شرقی نیز با اتمام سریال «جامیونگ گو»، سریال «افسانه بروسلی» از فردا ساعت ۲۱ روی آنتن خواهد رفت. سریال «افسانه بروس لی» پیرامون زندگی ورزشی و هنری بروس لی از زمان تحصیل در مدرسه تا زمان مرگ است...

بازپخش این سریال ساعات ۳، ۹ و ۱۵ روز بعد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران