Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر اینکه هیچ تحریمی نباید به موجب برجام علیه ملت ایران صورت می‌گرفت. خطاب به اروپایی‌ها گفت: اگر می‌خواهید که برجام حفظ شود باید به تعهداتتان در برجام عمل کنید.
وی ادامه داد: برگشت ما به تعهدات برجام کار خیلی ساده است، اگر اراده کنیم چند ساعت بعد همه تعهداتمان طبق برجام عمل خواهد شد، اما این کار منوط بر این است که طرف‌های برجامی به تعهدات خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: از ۶ سال عمر دولت تدبیر و امید چهار سال آن در تحریم کامل بود و تقریباً دو سال فقط در تحریم نبودیم. هم باید به کشور و هم به دنیا نشان می‌دادیم که جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که با قدرت‌های بزرگ مذاکره، گفتگو و تعامل کند و بتواند به یک توافق مهم دست پیدا کند که در دنیا اعلام می‌شد بزرگترین توافقی است که می‌تواند گره‌های بزرگ جهانی را با گفت وگو حل کند.
جهانگیری با بیان اینکه ایران یک طرف قضیه بود و شش کشور بزرگ دنیا در طرف دیگر قرار داشتند، گفت: مذاکرات برجام زمانی شروع شد که شش قطعنامه و تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران تصویب شده بود و کشور ذیل فصل هفتم شورای امنیت به عنوان مخل امنیت جهانی عنوان شده بود. هنر ایرانی‌ها این بود که در نبرد دیپلماسی با قدرت‌های بزرگ به توافق برسند که دولت بعدی آمریکا بگوید در این توافق کلاه سر آمریکایی‌ها رفته است و همه چیز به نفع ایران و علیه آمریکا است.
معاون اول رئیس جمهروی اضافه کرد: بنابراین آن‌ها کار غیراخلاقی انجام دادند و برخلاف حقوق بین الملل و همه مقررات از برجام خارج شدند.
جهانگیری یادآور شد: یکسال صبر کردیم و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در طول این مدت اعلام کرد که ما به تمام تعهدات برجام عمل کرده ایم. بعد از یکسال که آن‌ها کاری نکردند تصمیم گرفتیم که به برخی از تعهداتی که در برجام پذیرفته بودیم، عمل نکنیم و گفتیم اگر قرار باشد ما از برجام استفاده نکنیم برخی تعهداتمان را انجام نمی‌دهیم.
معاون اول رییس جمهوری گفت: پذیرفته بودیم که ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده بیشتر در ایران نداشته باشیم یا درصد غنی سازی بیشتر از ۳.۶۷ درصد نباشد.
وی افزود: دنیا باید بداند با کشوری بی‌اراده‌ای روبرو نیست بلکه با مردمی متمدن و تاریخ ساز روبرو است. نمی‌شود که توافقی شود بعد یک طرفه به هم بزنند و بعد تحریم کنند و بگویند بیایید مذاکره کنید.   جهانگیری با بیان اینکه در این شرایط منابع بودجه‌ای ما تحت تأثیر قرار گرفته است، گفت: مسئولان آموزش و پرورش شرایط اقتصادی و بودجه‌ای کشور را بیان کرده و فرهنگیان را در جریان شرایط دولت قرار دهند. فرهنگیان می‌توانند به ما کمک کنند و مشورت دهند.
وی یادآور شد: ما در بودجه ۴۴۰ هزار میلیارد تومانی که مجلس برای سال ۱۳۹۸ تصویب کرد ۱۵۰ هزار میلیارد تومان چیزی حدود یک سوم درآمد نفت است. دشمنان ایستاده اند که درآمد نفت را صفر کنند که این کار تا حدودی در بودجه ما تأثیر می‌گذارد. البته آن‌ها موفق نخواهند شد که صادرات نفت ما را صفر کنند، ولی به هرحال تأثیر خواهد گذاشت.
معاون اول رئیس جمهور گفت: ما در این ۶ سال علیرغم این که ۴ سال آن در دوران تحریم بودیم و الان هم در آن شرایط هستیم، تلاش کردیم آموزش و پرورش در بین دستگاه‌ها در رأس افزایش هزینه‌ها قرار بگیرد. در بودجه سال ۱۳۹۸ منابعی که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته ایم نسبت به سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۳ برابر است در حالی که هیچ دستگاه و بخش دیگری در کشور با چنین شرایطی افزایشی روبرو نبوده است.
جهانگیری ادامه داد: البته این افزایش به معنای این نیست که ما راضی هستیم و آموزش و پرورشی‌ها هم راضی هستند، معنای آن این است که با توجه به محدودیت‌های موجود، دولت آنچه که در توان داشته است سعی کرده به این نهاد حیاتی توجه کند.
جهانگیری گفت: امیدوارم در سال ۱۳۹۸ بتوانیم مسائل آموزش و پرورش را علیرغم همه محدودیت‌هایی که برای دستگاه‌ها ایجاد کردیم حل کنیم. مکرر از زبان خود من شنیده اید که به همه وزیران و همه دستگاه گفته‌ام که در سال ۱۳۹۸ هدف صرفه‌جویی هزینه‌ها است و باید صرفه‌جویی شود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به مصوبات جلسه سران قوا اظهار داشت: ما در جلسه سران سه قوه مصوبه‌ای داریم که در اولین قدم گفتیم بودجه ۴۴۷ هزار میلیاردی مصوب مجلس به بودجه ۳۸۶ هزار میلیاردی تبدیل شود. یعنی چیزی حدود بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان از آن کم شود. این کم شدن در همه دستگاه‌ها اثر می‌گذارد. البته امیدوارم که این کم شدن در آموزش و پرورش اثر نگذارد و بتوانیم- اگر خداوند در بخش درآمدی عنایت بیشتری کرد و مدیران ما درآمد بیشتری وصول کردند- بتوانیم به همه تعهداتی که در زمینه‌های رتبه بندی و مطالبات فرهنگیان داده‌ایم، عمل کنیم.   خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا برچسب ها: رویداد24 ، جهانگیری ، برجام ، توافق هسته ای ، غنی سازی اورانیوم ، خروج آمریکا از برجام ، آژانس بین المللی انرژی اتمی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جهانگیری برجام توافق هسته ای غنی سازی اورانیوم خروج آمریکا از برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم