Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری با بیان اینکه ملاک کار کارشناس و قاضی باید قانون باشد، گفت: کارشناسان کمک کار قاضی هستند و باید از ظرفیت فنی‌ای که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند تا همکاران قضایی ما در تصمیمات خود دچار خطا و اشتباه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: رابطه کارشناس و قاضی یک رابطه کاملا عاطفی است و زمانی که قاضی تصمیم نهایی خود را درباره پرونده‌ای می‌گیرد باید به کارشناسی انجام شده اطمینان و اعتماد قلبی داشته باشد و کارشناسان نیز باید به این موضوع واقف باشند که نظریات آن‌ها در تصمیمات قضایی، تحقق عدالت و اجرای صحیح قانون تاثیر بسزایی دارد و نباید به گونه‌ای باشد که خدایی ناکرده موجب تضییع حقوقی فردی، عمومی و دولت شود.

وی اضافه کرد: تخلفات به عمد و با سوء نیت در بین کارشناسان رسمی استان بسیار اندک است، اما باید در زمینه برخی کارشناسی‌ها و کارشناسان آسیب شناسی انجام شود و قطعا با مطرح شدن موضوعات و مشکلات در نشست‌های مشترک با رویکرد آسیب شناسی و با نگاه پیشگیرانه به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر خواهیم شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: عمده دغدغه ما تعداد و نحوه ارجاعات پرونده به کارشناسان و دستمزد کارشناسی‌ها است که این موارد باید به عدالت نزدیک شود، زیرا تعیین دستمزد در برخی موارد متناسب با موضوع پرونده و زحمتی که کارشناسان باید متحمل شوند، نیست که امیدواریم در این موارد نیز با تعامل و همکاری به نتایج مطلوب دست یابیم.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: کانون کارشناسان از لحاظ علمی باید تقویت شود و کارشناسان باید به سطح مطلوبی از لحاظ علم ودانش برسند و بهترین تبلیغ برای آن‌ها کیفیت نظریات کارشناسی است و در شرایطی که قوه قضاییه در گام دوم انقلاب در مسیر تحول قرار گرفته است؛ کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز باید تحول و ارتقاء را در برنامه‌های گوناگون خود قرار دهد و در این مسیر قرار گیرد.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: عمده تخلفات در کارشناسی تاخیر در ارائه نظر کارشناسی، سهل انگاری و کوتاهی فنی از سوی برخی کارشناسان، ارزیابی غیرواقعی در خصوص وثیقه ها، نقض قوانین و مقررات مربوطه است که این موارد در نشست‌های مشترک باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پام/ک

نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • اعترافات تکان‌دهنده؛ ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها / ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها | ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت رخ داد + تصاویر قاتلان و صحنه‌های قتل
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است