Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:00:04 GMT

مسکن اقساطی کارمندان به سازمان برنامه رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۰۲۴

مسکن اقساطی کارمندان به سازمان برنامه رفت

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با بیان این‌که طرح مسکن اقساطی کارکنان دولت به رؤیت رئیس‌جمهور رسیده و برای بررسی کارشناسی به سازمان برنامه ارجاع شده است، گفت: طبق پیشنهاد اولیه ۲۰ تا ۴۰ درصد حقوق پرسنل به خرید مسکن اختصاص می‌یابد.

عباس فرهادیه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی، پیرو دستور رئیس‌جمهور طرح مسکن اقساطی کارکنان دولت را تهیه کرد که به رؤیت دکتر روحانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان هم طرح را برای بررسی کارشناسی به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد اولیه، کارکنان به مدت پنج سال، بخشی از حقوق خود را پرداخت می‌کنند. سپس دو سال صبر می‌کنند تا خانه‌ای که توافق شده ساخته شود. مابقی مبلغ خانه در اقساط ۱۷ ساله پرداخت می‌شود که بنا به نوع انتخاب مسکن، مبلغ اقساط بین ۲۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارکنان خواهد بود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن درباره مشوق‌های مالیاتی برای موجرانی که قراردادهای دو ساله می‌بندند گفت: سازمان امور مالیاتی در این زمینه پیشنهادات جدیدی ارائه کرده که در حال بررسی آن هستیم و موضوع را پی‌گیری می‌کنیم.

هیچ اطلاعی از وجود سلطان‌های مسکن نداریم

فرهادیه در پاسخ به مباحثی مبنی بر وجود سلطان‌های مسکن با ۲۵۰۰ واحد و ۷۰۰ واحد اظهار کرد: همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی گفتند کسانی که ادعای وجود سلطان مسکن دارند اطلاعات متقن خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند. ما این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنیم؛ زیرا در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: خانم سعیدی این موضوع را اظهار کردند، لذا اگر سندی دارند حتماً باید به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند. طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم کسی که بیش از ۱۵۰ متر خانه دارد باید مالیات بر اجاره بدهد.

راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان تا پایان سال

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن هم‌چنین درباره طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: انشاالله در این زمینه سامانه ملی املاک و اسکان را تا پایان سال با کمک دستگاه‌های اصلی راه‌اندازی می‌کنیم. مکانیزم این سامانه بر دو مبنا است؛ یک پایه اطلاعات اصلی که توسط ثبت احوال و اپراتورهای مخابرات ارائه می‌شود. مبنای دوم بر پایه خود اظهاری مردم است. البته سامانه هوشمند را طوری طراحی کرده‌ایم که اشخاص نمی‌توانند از خود اظهاری امتناع کنند. با ارسال پیام به افراد و ارائه مشخصات املاک آنها درخواست می‌کنیم به سامانه مراجعه کنند. طبیعتاً با توجه به این‌که اطلاعات دقیق املاک مربوط به آنها را ارائه می‌کنیم، نمی‌توانند خود اظهاری نداشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز بکار نسخه اولیه انعقاد قراردادهای خریدو فروش مسکن در سامانه «خودنویس» از خردادماه خبر دادو گفت: مرم در این سامانه می توانند در هر ساعت از شبانه روز قراردادهای اجاره و خرید و فروش را به صورت رایگان تنظیم و منعقد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سامانه «خودنویس» برای انعقاد قراردادهای اجاره در آستانه فصل جابه جایی ها و نقل و انتقالات اظهار داشت: سامانه املاک و مستغلات با نام تجاری«خودنویس» به طور 24 ساعته و تمام ایام حتی روزهای تعطیل امکان انعقاد قراردادهای اجاره را دارد و تمام خدمات در این سامانه برای موجران و مستاجران رایگان است و کد رهگیری در سامانه خودنویس به طور رایگان صادر می شود.

وی تاکید کرد: روز یکشنبه رکورد انعقاد قرارداد اجاره در سامانه خودنویس با 6 هزار و 450 قرارداد شکسته شد و این تعداد قرارداد در یک روز منعقد شد. مشاوران املاک هم وارد سامانه خودنویس شده اند و قرارداد های مشاوران املاک هم در این سامانه منعقد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم این حق اختیار را دارند که در سامانه خودنویس به صورت مستقیم قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند یا از طریق مشاوران املاک در این سامانه برای تنظیم قرارداد اقدام کنند. در صورت تنظیم قرارداد از طریق مشاوران املاک در سامانه تنها حق العمل به همرسانی دو طرف قرارداد را با نرخ رسمی و مصوب به مشاوران می پردازند اما در صورت تنظیم قرارداد به صور مستقیم وجهی پرداخت نمی کنند و کاملا رایگان است.

عباسی از آغاز به کار نسخه اولیه انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن در خودنویس از خرداد ماه خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن بستری برای انعقاد قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس هستیم و تیم برنامه ریزی در حال کار است و خردادماه نسخه اولیه خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس آغاز به کار می کند.

وی افزود: مردم می توانند در صورت انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن به صورت مستقیم هیچ پولی نمی پردازند و این اقدام در سامانه خودنویس کاملا رایگان است.

عباسی با اشاره به فعالیت مشاوران املاک در بازار اظهار داشت: به طور قطع مشاوران املاک از بازار مسکن حذف نمی شوند و هر مشاوره املاکی که خدمت بهتری ارایه دهد مردم از آن استفاه خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی