Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناکارآمدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اجرای پروژه‌های ملی به جایی رسیده است که صدای نمایندگان مجلس را درآورده است. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، ناکارآمدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اجرای پروژه‌های ملی و هماهنگی بین دستگاهی به جایی رسیده است که صدای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی شب گذشته در برنامه رصد شبکه قرآنی در بخشی از سخنانش به برخی از ناکارآمدی‌های این شورا اشاره کرد.

وی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را متولی فعالیت‌های قرآنی کشور دانست و گفت: این شورا یک شورای عادی نیست، شورایی که چند وزیر عضو آن هستند. این شورا برای این تشکیل شد تا موازی‌کاری را برطرف کند، اسراف و برنامه‌های غیرضروری را مدیریت کند و فعالیت‌هایی از این دست انجام دهد.

حجت‌الاسلام پژمانفر همچنین گفت: در شورایی که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، باید امورات مربوط به فعالیت‌های فرهنگی پیگیری انجام شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ورود کند، البته جلساتی برگزار شد و اشکالات وارد کردیم.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم، اگر امروز مشکلاتی وجود دارد، بخشی به متولی باز می‌گردد. پیگیری شورا و دنبال‌کردن مساله و استفاده از ظرفیت‌های مجلس از جمله مواردی است که باید در برنامه‌های شورای توسعه و شورای عالی انقلاب فرهنگی جای داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز بسیار ضعیف است، افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در برخی تصمیمات ملاحظات خود را دارد و هیچ کدام نسبت به این موضوع اعتراض ندارند. بنابراین یکی از اشکالات، همین عملکرد ضعیف است و همین عملکرد باعث شد تا وضعیت، به نابسامانی فعلی برسد.

رحیم قربانی: شورای توسعه در ادغام اتحادیه‌های قرآنی اهمال و کم‌کاری کرده استوعده شورای توسعه درباره ادغام اتحادیه‌‌های قرآنی عملی خواهد شد؟مجلس با وزیران غیرمتعهد به شورای توسعه قرآنی برخورد می‌کندشورای توسعه فرهنگ قرآنی در انتظار تحول

 

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرآن کریم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرآن کریم شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد