Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بابایی مدیراجرایی درالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برپایی جشنواره اختتامیه کتابت سوره انسان گفت: دوم مردادماه اولین کارگاه کاتبان قرآن کریم و آئین اختتامیه جشنواره کتابت سوره مبارکه انسان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرفت و طی آن بیش از یکصد کاتب قرآن از سراسر ایران اسلامی به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی تصریح کرد: موضوع این رقابت خوشنویسی سوره انسان به خط نسخ ایرانی بود که پس داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره (دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم) هفت نفر از کاتبان حائز رتبه برتر گردیدند.

مدیر اجرایی دارالکتابه اظهار داشت: از این هنرمندان طی مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان در حاشیه برپایی این اختتامیه گفت: همچنین سی نفر از کاتبان منتخب این جشنواره طی کارگاه‌های آموزشی دارالکتابه در سال ۹۸ و تحت نظر اساتید و مدرسان دارالکتابه یک دوره مصحف شریف را بصورت جمعی کتابت خواهند نمود.

کد خبر 4668047

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی کتابت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی قرآن کریم مرکز طبع و نشر قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • دومین مرحله سراسری کتابت قران کریم در سیستان و بلوچستان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد