Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:24:48 GMT

۱۶۵ پهنه معدن فلزی در کشور شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۲۴۶

۱۶۵ پهنه معدن فلزی در کشور شناسایی شد

به گزارش ایرنا، عباس امیدی روز سه شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد پهنه شناسایی شده ۸۰ پهنه تعیین تکلیف و برای صدور پروانه و حفاری آزاد سازی شده است.

وی از ناهماهنگی و همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی مرتبط در فرایند صدور پروانه و استخراج در پهنه های اکتشافی در سطح کشور ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه تاکنون از پهنه های شناسایی شده، تنها ۵۲ پهنه منجر به دریافت پروانه بهره برداری قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر امور اکتشاف وزارت صمت از دستور کار قرار آزادسازی و صدور پروانه برای مابقی پهنه های شناسایی و پی جویی شده در دولت در سال جاری خبر داد و گفت: امید است در سال رونق تولید، ارگان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط در فرایند صدور پروانه بهربرداری از پهنه های غنی فلزی شاناسایی شده، اهتمام و تامل بهتر و جدیی تر با وزارت صمت داشته باشند.

وی، استقبال دولت دوازدهم از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در استخراج و استحصال مواد معدنی فلزهای گران بها در کشور را یادآور شد و گفت: تا کنون دو سرمایه گذار خارجی در استخراج معادن استان به تفاهم رسیده اند.

امیدی، کشور ایران را غنی از معادن و کانی های فلزی گران بهاء در منطقه و دنیا دانست و تصریح کرد: ذخایر معدن مس و طلا کشور در منطقه کم نظیر است.

به گفته وی، با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در این زمان و به منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت های سازمان زمین شناسی در سالجاری قرار دارد.

امیدی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب مواد معدنی، عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان به عنوان یک لایه خدماتی ارزان و سریع در دست اجراست.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از امسال را عنوان به سال انقلاب معدنی یاد کرده است که با اکتشاف مواد معدنی با کیفیت، زمینه تولید ثروت، توسعه اقتصادی و اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون امور اکتشافات وزارت صمت به منظور شرکت در کارگروه اکتشافات و پی جویی معادن فلزی شمال چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است.

۶۱۹۹/‏۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت

به گزارش قدس خراسان، علی دهقان‌زاده اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ یک میلیارد تومان برای اخذ پروانه ساختمانی پروژه درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن اخذ شد و پس از صدور پروانه عملیات اجرایی این پروژه در ۶ ماهه اول امسال آغاز و طبق قرارداد انجام شده در مدت ۱۸ ماه  این طرح تکمیل و سال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه خواهیم بود. 

فرماندار بردسکن افزود: خوشبختانه این پروژه به لحاظ تزریق اعتباری در ردیف پروژه‌های کددار کشور قرار گرفته است و سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی موافقت خود را اعلام که پس از اخذ پروانه ساختمانی بلافاصله عملیات اجرایی این پروژه که سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ آن به زمین زده شد شروع شود.

وی داشتن درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بردسکن با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و بیش از ۳۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از ضروریات دانست و گفت: همواره یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن داشتن درمانگاه تامین اجتماعی بوده است که خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرد و تمام تلاش ما بر این است با توجه به پای کار بودن سازمان تامین اجتماعی سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • انواع درب ساختمان
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد