Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ظهر امروز سه شنبه در آئینی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد.

در این آئین از زحمات حجت الاسلام رحیم جعفری قدردانی و بهرام فاضلی زاد به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، نیز در این آئین اظهار داشت: از مجموع تعاریفی که برای فرهنگ شده است معانی مختلفی از جمله ادب، تربیت، علم و دانش از آن استخرام شدا است که از معروفترین آن معانی می‌توان به اخلاق اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگترین امتیاز تاریخی ایران در اخلاق بوده و همیشه مبارزه طلبی ما تاریخی، فرهنگی و علمی بوده است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه ایران کوچک است و نیاز به بازسازی هویت در آن بسیار مشهود است که طی این زمان تصدی در این راستا قدم برداشتیم. خاطر نشان کرد: ایجاد

این مسئول عنوان کرد: پایگاه‌هایی همچون خانه تنبور، خانه هوره، خانه مور و سیاه چمانه در شهرستانها در راستای هویت سازی نقش مهمی ایفا کرده است.

وی بیان داشت: در بحث زیرساخت‌ها ۳۷ هزار متر مربع مراکز فرهنگی در استان داشتیم که حدود ۳۷ هزار متر مربع دیگر در حال افتتاح هستند که در این صورت مراکز فرهنگی استان به بیش از ۷۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

حجت الاسلام جعفری گفت: سرانه فرهنگی برای هر نفر در کشور ۰.۵ متر است که در استان کرمانشاه با افتتاح این پروژه‌های عمرانی که بیشتر آن هم مربوط به مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، این سرانه به حدود یک متر خواهد رسید.

افشین کریمی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه نیز در این آئین اظهار داشت: ثبت کارهای فرهنگی از جمله خانه تنبور، هوره و مور در این استان کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: بحث مدرنیته و جهانشمول بودن مناقشه انگیزترین بحث طی ۲ قرن اخیر است که بر اساس آن هر جامعه‌ای که بنای توسعه داشته باشد باید تابع غرب باشد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: اما در ایران با ایجاد تنوع فرهنگی به دنبال یکسان سازی بودیم و هرجا تنوع را پذیرفتیم خالق فرهنگ بودیم.

این مسئول بیان کرد: در استان کرمانشاه در طول چند هزار سال تنوع اقوام، لهجه، گفتار و ادبیات را شاهد هستیم که پذیرش این تنوع تبدیل به یک فرهنگ غنی شده است.

وی گفت: امروز ایران مورد تهدیدهای زیادی است و دشمن یک جنگ فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشور آغاز کرده است و اگر در کنار هم بودن و اتحاد را بپذیریم بدون تردید در ایجاد یک هویت جمعی قدم برداشته‌ایم.

کریمی افزود: دشمن به دنبال تفکیک قومیت‌ها و اختلاف افکنی بین مذاهب است لذا باید با حفظ اتحاد دشمنان اسلام را نا امید کنیم.

کد خبر 4668088

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه مقام معظم رهبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی بعدازظهر امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه شورای فرهنگ عمومی دو نکته حائز اهمیت است که می‌تواند یک زمینه خوب برای اقدامات اثرگذار و مفید برای سال جاری و سال‌های آینده باشد؛ در نکته اول آنچه که ما از اقتضائات و منویات مقام معظم رهبری می‌فهمیم در مجموع آنچه که در حوزه فرهنگ باید انجام دهیم باید انسجام و هدفمندی روزافزونی داشته باشد که به نتایج مثبت منتهی شود.

وی با بیان استدلال‌های متعدد عنوان کرد: بنده معتقد هستم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ موفقیت‌های کم‌نظیری داشته است و نباید فراموش کنیم که در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی با جبهه استکبار هستیم و شرایط فعلی را به لطف الهی این انقلاب رقم زده است و این توفیقات اسلامی در داخل و خارج باید شناخته شود چرا که تقابل جبهه حق و باطل به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تا ختم بشریت ادامه خواهد داشت و معتقدیم که در نهایت جبهه حق پیروز شده و این مستضعفان هستند که وارثین عالم خواهند شد.

صحرایی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به قله نزدیک هستیم»، منظور این قله تنها قله اقتصادی و یا قله سیاسی نیست، بلکه قله افتخار انقلاب اسلامی یک ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی اذعان کرد: قرارگاه تنظیم‌کننده، هدایت‌کننده، بازخواست‌کننده و راهبر میدان است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصطلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است چون این کار محور همه کارهای دیگر است و در اینجا قرارگاه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی که برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدیم که استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد، از این رو با تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان یک قرارگاه می‌شناسند و در استان نیز با حضور نماینده ولی‌فقیه و ترکیبی که طراحی شده است می‌تواند این کار قرارگاهی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: حداقل ثمره تشکیل قرارگاه این است که از پراکنده کاری، موازی کاری، دوباره‌کاری و… فاصله خواهیم گرفت، چرا که در صورت عدم فرماندهی واحد، بدیهی است که اقدام صورت گرفته با شکست مواجهه شود؛ لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن علیه ما جبهه تشکیل داده است ما نیز در اقداماتمان باید کار جبهه‌ای انجام دهیم.

کد خبر 747359

دیگر خبرها

  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت