Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  دهها هزار کشتی که در اقیانوس‌های جهان حرکت می‌کنند، بیش از سه میلیون بشکه نفت سولفور بالا در هر روز می سوزانند ولی از آغاز سال آینده صنعت کشتی‌رانی باید از قوانینی تبعیت کند که به شدت تولید سولفور را کاهش می دهند .

 

استیو سایر، تحلیلگر ارشد در مشاوره انرژی فکس گلوبال انرژی گفت:« این بزرگترین تغییر در تاریخ بازار نفت جهان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر گفت:« این کار برتولیدکنندگان، تاجران، مالکان کشتی، پالایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بیمه، تجارت های لجستیکی، بانک‌ها و ... تاثیرمی گذارد.فکرنمی کنم چیزی باشدکه تحت تاثیرقرارنگیردوبه همین دلیل است که این یک تغییربزرگ است .

 

در کمتر از 6 ماه از اجرایی شدن این قوانین جدید و سخت دریایی، نگاهی می اندازیم به پیامدهای بلندمدت این تغییرات :

 

در اول ژانویه 2020 سازمان بین المللی دریانوردی استاندارد های جدید تولید گازهای مضر را اجرایی می‌کند که هدف آن مهار قابل توجه آلودگی ایجاد شده توسط کشتی ها در جهان است.سازمان بین المللی دریانوردی در راستای حرکت به سوی بازارهای انرژی پاک تر، حرکت شناورهای با سوخت حاوی محتوای سولفور بالاتر از 0.5 درصد را ممنوع می کند. سطح سولفور سوخت فعلی کشتی ها 3.5 درصد است .

 

معمول‌ترین سوخت دریایی مورد استفاده 2.7 درصد سولفور دارد .بیش از 170 کشور از جمله آمریکا توافق این تغییر سوخت را امضا کردند. از ابتدای 2020 کشتی‌هایی که این قانون را نقض کنند توقیف می‌شوند و بنادر کشورهایی که عضو این توافق هستند بازرسی می شوند .

 

اقدامات آینده باعث می شود عرضه اضافی نفت سوخت داشته باشیم، در حالی که تقاضا برای محصولات مطابق با سازمان بین المللی دریانوردی افزایش می‌یابد . بنابراین فشار بر صنعت پالایشگاهی برای تولید بیشتر بالا میرود .صنعت کشتیرانی تحت فشار زیادی برای کاهش تولید سولفور قرار دارد، چون این آلاینده یکی از اجزای باران اسیدی است. این باران به پوشش گیاهی و حیات وحش آسیب می‌رساند و باعث اسیدی شدن اقیانوس‌ها می شود .

 

سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرده هیچ تاخیری در زمان اجرای این قانون صورت نمی گیرد چون انجام هرگونه بازبینی برای اجرایی شدن در اول ژانویه 2020 خیلی دیر است .

 

کشتی ها برای رعایت قوانین جدید چه باید کنند ؟

مالکان کشتی ها می توانند تا حد قابل توجهی با استفاده از سوخت کم سولفور، حرکت آهسته، نصب سیستم های تمیز کننده اگزوز و استفاده از سوخت‌های پاک بیشتر مثل گاز طبیعی مایع تولید سولفور خود را پایین بیاورند .

 

سایر گفت:« من مطمئنم بازار به تعادل می رسد .بگذارید این گونه بگویم یک دیوار آجری در انتهای دسامبر قرار دارد که برای بیش از دو سال ساخته شده است. شما می توانید با سرعت به سمت آن بروید و آسیب ببینید یا راهی برای گذشتن از آن بیابید ».

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سوخت دریایی اقیانوس های جهان اقتصاد جام نیوز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت تیم کشتی قوچان لاک‌پشتی است

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مهدی علیزاده رئیس هیأت کشتی شهرستان قوچان در مراسم استقبال از امیرعلی شمشیری کشتی‌گیر نونهال قوچانی که در مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور به مقام نایب قهرمانی دست یافت، گفت: حرکت تیم کشتی قوچان رو به جلو اما متأسفانه لاک‌پشتی است؛ با برنامه‌ریزی امیدواریم در سال‌های آینده روند این ورزش بهتر شود.

همچنین مربی تیم کشتی نونهالان خراسان رضوی و پدر این کشتی‌گیر عنوان کرد: در حال حاضر مسئولان و هیأت کشتی در شهرستان قوچان هیچ حمایتی از این قهرمان ورزشی نمی‌کنند.

حسین شمشیری افزود: امیرعلی شمشیری کشتی‌گیر نونهال قوچانی با هزینه شخصی و کمک مالی شخصی پیشکسوت کشتی ناصر امیدوار به مسابقات اعزام شده است.

امیرعلی شمشیری کشتی‌گیر نونهال قوچانی وزن ۵۷ کیلوگرم با کسب رتبه نایب قهرمانی در این دوره از مسابقات طلسم ۲۰ ساله راهیابی نونهالان قوچانی به اردوی تیم ملی را شکست.

رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و تیم خراسان رضوی با کسب ۱۴۵ امتیاز در رده سوم جای گرفت.

این مراسم استقبال که به صورت خودجوش و توسط علاقه‌مندان به ورزش کشتی و پیشکسوتان این رشته پهلوانی برنامه‌ریزی شده بود، در غیاب مسئولان ارشد و ریاست اداره تربیت‌بدنی شهرستان قوچان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • حرکت تیم کشتی قوچان لاک‌پشتی است
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • آرتتا: بازی سیتی را می‌بینم، با پیژامه راحت!‏
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...