Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان رتبه اول جمعیت جوان در کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که ۶۶ درصد جمعیت آن زیر ۳۰سال سن دارند. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

 رضا راحت دهمرده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هزار و 58 واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان ثبت شده که از این تعداد ولادت 10 هزار و 790 مورد پسر و 10 هزار و 268 نفر دختر بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تاکنون 212 مورد دوقلوزایی در استان ثبت شده که از این تعداد 4 مورد نوزاد سه قلو بوده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ولادت‌های سیستان و بلوچستان 20 هزار و 176 مورد (98درصد) در مدت قانونی 15 روز ثبت شده است افزود:  بالاترین نرخ ولادت در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به طوریکه در هر ساعت 9 و در مجموع در هر شبانه روز 226 نوزاد در استان متولد می‌شوند.

دهمرده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 853 واقعه فوت در استان ثبت شده که از این تعداد هزار و 853 مورد مرد و هزار و 185 نفر زن بوده اند.

ثبت بیش از 7 هزار واقعه ولادت در لرستان؛ حسین و فاطمه بیشترین فراوانی نام در استانافزایش 18 درصدی ولادت در خراسان جنوبی؛ تولد 4 هزار نوزاد در سال جاریآمار ولادت در استان مرکزی 12 درصد کاهش یافت

وی گفت: در حال حاضر سیستان و بلوچستان رتبه اول جمعیت جوان در کشور را به خود اختصاص داده است که براساس سرشماری سال 1395 جمعیت جوان بین 15 تا 29 سال 28درصد، جمعیت کودک و نوجوان بین صفر تا 14 سال 38 درصد، جمعیت میانسال بین 30 تا 64 سال 30 درصد و جمعیت سالمند بین 65 به بالا 3 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: 51.4 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستا نشین و 48.6 درصد در مناطق شهری زندگی می‌کنند از این رو می‌توان گفت بیشترین جمعیت استان روستا نشین هستند.

راحت دهمرده از اخذ 25 هزار درخواست کارت هوشمند ملی در سطح استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح کارت هوشمند ملی در سال 1391 تاکنون یک میلیون 577هزار و 744 درخواست جهت دریافت کارت هوشمند ملی از مراجعین اخذ شده است.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور