Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:13:59 GMT

پارک فناوری پردیس ۲ ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۰۰۳

پارک فناوری پردیس ۲ ایجاد می‌شود

مرتضی لطفی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از اتاق خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار امیدواری کرد: با توجه به نیازی که ما داریم و حمایت‌های معاونت‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری، این موضوع را اجرایی می‌کنیم.

وی درباره زمان راه‌اندازی این مجموعه نیز گفت: محل پردیس شماره ۲ در واقع در جاده قدیم کرج به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شده که مورد توافق بوده است و در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اعمال تمام معافیت‌های پارک‌های فناوری در این پردیس، تاکید کرد: با توجه به اینکه کارآفرینان در آنجا مستقر می‌شوند، باید یک‌سری امکانات از جمله دسترسی به مترو و امکانات ترددی فراهم شود که پیگیر این موضوعات هم هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط کارآفرینان حوزه تأمین اجتماعی در این پارک مستقر می‌شوند؟ گفت: کارآفرینان می‌توانند در هر زمینه فعال باشند، با توجه به اینکه فلسفه و ماهیت کاری تأمین اجتماعی، حمایت از تمام کارکنان و کارگران در بخش‌های کارآفرینی، صنعت و خلاقیت است، کارآفرینان می‌توانند در این مجموعه فعال باشند.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: اولویت ما استفاده از توان استارتاپ‌ها و فناوری‌های خلاق که هم در حوزه اقتصاد و هم حوزه خدماتی خودشان اشتغال دارند، هست و منافع این کار هم در حوزه کارآفرینی و هم در حوزه حمایت از استارتاپ‌ها خواهد بود.

وی بیان داشت: با توجه به الزامی که در حوزه اشتغال، کارآفرینی و حتی در حوزه ارائه خدمات نوین به بیمه‌گرها وجود دارد، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کار منعقد و قرار شد با استفاده از تجربیاتی که در حوزه فناوری به عنوان یک ضرورت در حوزه ارائه خدمات تأمین اجتماعی مطرح است، بتوانیم همکاری نزدیکی در این زمینه‌ها داشته باشیم.

لطفی، تأمین اجتماعی را در همه کشورها به عنوان محور توسعه اعلام کرد و گفت: همه خدمات رفاهی که از تأمین اجتماعی ارائه می‌شود باید برآیندش رشد و توسعه اقتصادی و انسجام اجتماعی باشد که امیدواریم با اینگونه همکاری‌ها بتوانیم این موضوعات را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: سازمان اجتماعی هم در دوره ریاست قبلی و هم در دوره ریاست فعلی معتقد به این‌گونه موضوعات است و امیدواریم در قالب استارتاپ‌ها و استفاده از فناوری‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب و توسعه کشور با حمایت سازمان تأمین و وزارت کار بتوانیم اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد