Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه خیریه‌ها و موسسات خیریه نظام مواسات دینی را آموزش دهند، گفت: نظام مواسات دینی یعنی حمایت، دلجویی، تلاش بیش‌ از حد، خدمت بی توقع، یعنی نه جزایی م ی‌طلبند و نه انتظار و توقع تشکر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی» امروز ( ۲۵ تیر) در همایش «طرح گنج» که به همت موسسه خیریه عترت بوتراب، ادارات کل کمیته امداد و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور هیئت علمی این طرح و 250 نفر از مربیان و مجریان طرح در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: برترین کار خیر، خیر فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بین خیرات و خدمات هیچ‌ کدام قابل‌ مقایسه با خیر فرهنگی، یعنی خدمت به تحصیل و آموزش یک انسان نیست.

 

وی با بیان اینکه در همه امورات خیر که شایسته تکریم هم هستند، یک‌ بعدی از ابعاد وجود فرد مورد توجه قرار می‌ گیرد از جمله بعد معیشتی، مسکن، غذا و سایر موارد، اضافه کرد: اما انسانی در زمینه توسعه و تحکیم فرهنگ در وجود یک انسان دیگر تلاش می‌ کند، تنها کسی است که به خود فرد توجه می‌ کند، یعنی خیر فرهنگی به آن‌ها می‌ رساند.

 

آیت‌الله ملک حسینی خطاب به مربیان «طرح گنج»، گفت: آفرین بر شما گنج یابانی که در طرح گنج شرکت کرده‌اید و به‌ منزله دست خدای متعال برای باز کردن باب وسیع‌ تری هستید که خدا برای ایتام باز می‌کند.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرپرستی فکری، فرهنگی و تحصیلی ایتام به شما واگذار شده است، یادآور شد: این یعنی شما پدر پدران آینده و مادر مادران آینده هستید و این مفهوم نیازمند دقت خاصی از جانب شماست.

 

وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این امر بزرگ، به دلسوزی پدر، صبوری مادر، درایت یک معلم و حوصله به‌ عنوان عنصری که هم پدر و مادر و هم معلم به آن نیاز دارند، نیاز دارید و باید همه این‌ها یکجا در وجود شما باشد.

 

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه خداوند توفیق ارائه خدمت به شما داده است، تصریح کرد: از خداوند متعال می‌ خواهم که در این انتخاب که یکی از بهترین انتخاب‌ های عمر شماست، شما را یاری کند. 

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انسان عاقل کسی است که از پاسخ به نیازمندان خسته نمی‌ شود، چون حاجت‌ های انسان‌ها را نعمت‌های الهی می‌ داند، اهل‌ معامله نیست، خدمت نمی‌ کند تا پولی به دست آورد، بلکه رفع نیاز انسان‌ های دیگر را نردبان ترقی خود می‌داند. 

 

وی با بیان این‌که اسلام دین مواسات و کرامت است، گفت: خیریه‌ ها و موسسات خیریه نظام مواسات دینی را آموزش می‌ دهند؛ نظام مواسات دینی یعنی حمایت، دلجویی، تلاش بیش‌ از حد، خدمت بی توقع، یعنی نه جزایی می‌ طلبند و نه انتظار و توقع تشکر دارند.

 

آیت‌الله ملک حسینی در پایان از اقدامات کمیته امداد در تعامل با موسسه خوش‌ نام خیریه «عترت بوتراب» و از همکاری صمیمانه سید ناصر محمد سیدی موسس آن خیریه برای کمک به نیازمندان به‌ ویژه ایتام و ترسیم افق‌هایی روشن برای هدایت تحصیلی نخبگان در طرح گنج قدردانی و تشکر کرد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت امام رضا ع بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل روزنامه شیراز چهارمحال و بختیاری معاون رئیس جمهور طرح گنج موسسه عترت بوتراب موسسه خیریه نیازمندان کمیته امداد نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را منصوب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی دکتر عبدالرسول پورعباس را به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منصوب کرد.

در متن حکم رئیس جمهور خطاب به دکتر پورعباس آمده است: «در اجرای ماده واحده تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مصوب ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» منصوب می‌شوید.»

در ادامه این حکم آمده است: «انتظار دارد در راستای تحقق مفاد بند (۱۳) سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و بند (۳-۲) سیاستهای کلی علم و فناوری نسبت به استقرار و تعالی نظام جامع رصد، نظارت، ارزشیابی اعتبار سنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش کشور؛ استقرار و تعالی نظام جامع سنجش آموزش کشور از طریق ارتقاء روشهای سنجش و با استفاده از شیوه های نوین علمی و به روز اجرای آزمونها و کسب مرجعیت تخصصی در حوزه‌های مأموریتی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی در چارچوب قوانین و مقررات مصوب و با استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی به ویژه خبرگان، اساتید و جوانان متخصص و انقلابی اهتمام حداکثری و جهادی مصروف دارید.»

در پایان این حکم عنوان شده که امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر نجل لله تعالی فرجه الشریف و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (متی) با توجه به اصول عدالت محوری، پاکدستی و فسادستیزی حفظ روحیه انقلابی و جهادی و با سرلوحه قرار دادن و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در تحقق شعار دولت مردمی - ایران قوی موفق و سربلند باشید.»

متن حکم رئیس جمهور

کد خبر 6100921

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را منصوب کرد
  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول