Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید با روش‌های جدید، درآمدهایی را برای شهرداری‌ها ایجاد کرد تا دیگر شاهد فروش تراکم و شهرفروشی نباشیم

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها نهادهای مستقل عمومی غیردولتی هستند و مدیریت درآمدها با هزینه همراه است، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که به خصوص شهرهای کوچک و میانی با آن مواجه هستند موضوع درآمدهای پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری‌های کوچک باید با روش‌های نوآورانه و خلاقانه مدیریت درآمدها را داشته باشند، افزود: بدون شک وصل درآمدهای شهرداری‌ها به درآمدهای دولتی کار اشتباهی بوده و باید وابستگی شهرداری‌ها را از درآمدهای دولتی جدا کرد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: غیردولتی بودن شهرداری‌ها موجب بیشتر شدن انعطاف و سرعت عمل آن‌ها می‌شود، بدون شک می‌توان با روش‌های جدید درآمدهایی را کسب کرد تا دیگر شاهد فروش تراکم و شهرفروشی به خصوص در شهرهای کوچک نباشیم.

وی تصریح کرد: با تعریف پروژه‌های مختلف و دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی، می‌توان مدیریت درآمد را داشت هرچند در شهرهای کوچک این‌گونه اقدامات سخت‌تر خواهد بود.

جمالی‌نژاد گفت: در بودجه سال جاری با حمایت‌هایی که از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان صورت گرفته ردیف‌های بسیار خوبی برای کمک به شهرداری‌ها اختصاص یافته است.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نباید فقط به دنبال اعتبارات دولتی باشند، باید با فراهم آوردن شرایط مناسب و تسهیل‌گری از توان سرمایه‌گذاران بهره بیشتری ببرند.

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها اگر فقط بخواهند به اعتبارات دولتی چشم داشته باشند، دیگر پویایی و نشاط لازم را نخواهند داشت.

اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای بازسازی زیرساخت استان‌های سیل‌زده

جمالی‌نژاد از اختصاص یک ‌هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت استان‌های خسارت‌دیده از سیل خبر داد و افزود: این اعتبار غیر از اعتبارات تخصیصی دستگاه‌های متولی، به خسارت‌های وارده در سیل اوایل سال جاری در این مناطق است.

وی ادامه داد: با تشکیل قرارگاه نوسازی و بازسازی در وزارت کشور امور مربوط به خسارت وارده به استان‌های سیل‌زده مرتب رصد می‌شود.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن ظرفیت‌های بسیار خوبی برای درآمدهای پایدار دارند که باید استفاده بیشتری شود.

جمالی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زائران از مسیر کاشمر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند این شهرستان در گردشگری اسلامی می‌تواند یکی از مقاصد بسیار خوب برای گردشگران کشور باشد و این یکی از روش‌های جدید در ایجاد درآمد خواهد بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درآمد پايدار شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شهرداری ها کلانشهر مدیریت شهری مهدی جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه که محل انباشت زباله و ضایعات بود، صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد.
رییس هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: چهار کامیون زباله و ضایعات که مدت‌ها در خانه‌ای مسکونی واقع در محله نیروگاه کوچه قدرتی مرکز خراسان شمالی با بوی بد برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اوایل اردیبهشت نیز ۸۰ خاور زباله که مدت‌ها در یک منزل مسکونی واقع در مرکز خراسان شمالی با بوی بد ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود