Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:11:27 GMT

تولید نان در استان مازندران اقتصادی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۹۷۸

تولید نان در استان مازندران اقتصادی نیست

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه در مازندران به ازای هر۵۵۰نفر یک نانوایی وجود دارد، گفت: تولید نان در مازندران اقتصادی نیست. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، سید محمد جعفری امروز در نشست بخشداران غرب مازندران در فرمانداری نوشهر اظهار داشت: در حالی که نیاز استان به 2500 واحد نانوایی بوده متاسفانه با مجوزهای بی رویه این عدد به پنج هزار و 500 نانوایی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر نانوایی جدیدی که احداث می‌شود سه نانوایی که در حال فعالیت بوده را از لحاظ اقتصادی بودن دچار مشکل می‌کند.باید تلاش کرد تا نانوایی به عنوان یک واحد اقتصادی ماهیت خود را حفظ کرده و پابرجا بماند و از احداث نانوایی‌های جدید جلوگیری کرد.

جعفری با انتقاد از فراگیر شدن مصرف آرد سفید در نانوایی‌های نیمه یارانه ای استان، تصریح کرد: متاسفانه ذائقه مردم به سمت مصرف نان سفید تغییر کرد که افزایش بیماری‌های گوارشی، دیابتی، قلبی و عروقی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در جامعه هیچ آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص فواید استفاده از نان سبوس‌دار به مردم داده نشده است و صدا و سیما باید ورود جدی در این خصوص که سلامت یک جامعه است داشته باشد.

کم‌فروشی در صدر تخلفات نانوایی‌های استان سمنان است421 پرونده برای نانوایی‌های متخلف در استان اردبیل تشکیل شدخوزستان| گلایه مردم بهبهان از وزن و کیفیت نان پخت شده در نانوایی‌هامدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه در سالجاری برنامه آموزش هزار نفر از نانوایان استان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: توانمندسازی و به روز آمدی شاغلان در نانوایی‌ها می‌تواند در کیفیت نان تولیدی تاثیر مناسبی داشته باشد.

جعفری از تدوین منشور ارتقا کمی و کیفی از گندم، آرد و نان خبر داد و افزود: با دستور استاندار مازندران این منشور با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در 31 بند تهیه که در آن نقش همه دستگاه مشخص شد.

وی به دوگانه‌سوز شدن 3300 واحد نانوایی استان اشاره کرد و گفت: دوگانه‌سوز کردن واحدهای نانوایی دغدغه‌های استان را در خصوص تامین نان در شرایط بحران را کاهش می‌دهد.

جعفری اضافه کرد: برای استانداردسازی واحدهای نانوایی، تسهیلات 15 میلیون تومانی با بهره 15 درصد به نانوایان استان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری 23 هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شد که بیش از 98 درصد از مطالبات آنها پرداخت شد. موضوع خرید دانه‌های روغنی کلزا جز سیاست‌های حمایتی و ترویجی جهاد کشاورزی است.

وی به خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اشاره کرد و گفت: تا کنون 36 هزار و 123 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و حدود 92 درصد  به ارزش ریالی 583 میلیاد و 384 میلیون ریال از مطالبات گندم کاران پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور به واردات روغن اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار حدود 60 هزار تن روغن خام خوراکی را از بندر امیر آباد وارد کشور کردیم.

جعفری افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب بندری در استان ادامه این روند می‌توانست یک خدمت خوب برای استان فراهم کند ولی متاسفانه همکاری‌های مناسب گمرکی و بندری صورت نگرفت .

وی در موضوع نانوایی‌ها به بزرگ‌ترین چالش این صنف اشاره کرد و افزود: حدود 50 درصد از متصدیان نانوایی‌ها که مجوز دارند خودشان نانوا نیستند برخی مجوز سه واحد نانوایی را دارند.

جعفری با بیان اینکه ماهیانه 25 هزار تن گندم یارانه ای و حدود 15 هزار تن گندم نیمه یارانه ای در استان توزیع می‌شود، گفت: ماهیانه 17 هزار تن آرد یارانه ای و 12 هزار تن آرد نیمه یارانه ای به نانوایی‌های دولتی و آزاد پز توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۰۰ هزارتن گندم از کشاوزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزارتن رشد داشته است.

به گفته او، بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال در اردیبهشت برآورد می شود که میزان خرید تضمینی گندم با پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران و اعلام جایزه تحویل به ۱۲ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که در صورت اعلام جایزه تحویل و جلوگیری از هدررفت تولید، خودکفایی به طور کامل تحقق می یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم در ۸ استان در حال انجام است، افزود: از مسئولان انتظار داریم که هرچه سریع تر جایزه تحویل را اعلام کند تا از هدررفت گندم‌تولیدی جلوگیری می کند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و تولید انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه گندم توسط رئیس جمهور اعلام شود و کماکان پیگیر این موضوع هستیم تا از واردات گندم بی نیاز شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • رشد تولید گندم در استان یزد