Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلالی جواران گفت: راه اندازی ۱۱ مرکز آموزشی جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی در کمیته تخصصی شورای گسترش دانشگاه به تصویب رسید.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به  نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، «مختار جلالی جواران»  گفت: در یکصدوسی و دومین جلسه کمیته تخصصی علمی کاربردی و به منظور بررسی درخواست پذیرش دانشجوی مهرماه ۱۳۹۸ مراکز آموزشی علمی کاربردی تحت نظارت این دانشگاه، ۱۲۸۰ کد رشته محل جدید در قالب خوشه‌های شغلی بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: برای این پذیرش سیاست‌های مصوب کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی براساس سیاست‌های کلان دانشگاه، اسناد بالادستی و اصل تخصصی کردن فعالیت مراکز آموزشی و ماموریت‌گرایی در قالب حوزه و خوشه‌های شغلی مورد نظر بوده است.

 

وی بیان کرد: همچنین در این کمیته راه اندازی ۱۱ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید به تصویب رسید که از این تعداد ۵ مرکز در قالب جایگزینی مراکز آموزشی دولتی مشمول مصوبه یکصد و هشتادمین جلسه شورای عالی اداری در سال ۹۶ درخصوص "انحلال مؤسسات و مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی" است.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل چهارمحال و بختیاری کانون مساجد شیراز روزنامه خراسان جنوبي دانشگاه تهران دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک