Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:51:22 GMT

سن ازدواج در جوانان شاغل بالاتر است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۴۶۹

سن ازدواج در جوانان شاغل بالاتر است

معاون امور جوانان ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه متوسط سن ازدواج شاغلان نسبت به متوسط سن ازدواج در غیرشاغل بالاتر است، گفت: اشتغال و وضعیت اقتصادی به تنهایی عامل افزایش سن ازدواج محسوب نمی‌شود، اگرچه توان مالی یک آیتم مهم در ازدواج است.

علی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فارس تا دو سال گذشته جزو استان‌‌های اول کشور در آمار بالای طلاق بود اما در حال حاضر در رتبه 14 و 15 کشوری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه با کاهش روند افزیشی طلاق مواجه هستیم نه کاهش طلاق، دلیل این کاهش را اجرای طرح‌هایی توسط دستگاه‌های مختلف نظیر ورزش و جوانان عنوان و اضافه کرد: سال گذشته 522 کارگاه آموزشی با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی و یک طرح مشترک با دادگستری استان برگزار شد.

رضایی ادامه داد: در طرح مشترک اجرا شده با همکاری دادگستری، ارائه مشاوره به خانواده‌های متقاضی طلاق توسط کارشناس معتمد در دستور کار قرار گرفت و از طرفی توانمندسازی و آگاهی بخشی به زوج‌ها در قالب کارگاه‌های آموزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان دنبال شد.

معاون امور جوانان استان فارس، با استناد به آمار، خشونت و اعتیاد را عامل تاثیرگذار در بسیاری از طلاق ها عنوان و  با تاکید بر اینکه افزایش سن افزایش یک مشکل فرهنگی است، گفت: نمی‌توان اشتغال یا وضعیت اقتصادی را عامل اصلی در ازدواج یا طلاق دانست، براساس آمار در طبقه متوسط رو به بالای جامعه و متمولین شاهد افزایش سن ازدواج نسبت به دیگر گروه‌های اجتماعی هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا افراد فاقد مشکل مالی دیرتر ازدواج می‌کنند و چرا طلاق در این گروه افزایش دارد؟ گفت: متاسفانه در بعضی گروه‌های اجتماع ازدواج در سن بالا به یک ارزش تبدیل شده و در بعضی مصادیق، جای ارزش و ضد ارزش با هم عوض شده است.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه شاهد تغییر نگاه به ازدواج خصوصا در نسل جوان هستیم، گفت: زمانی اغلب افراد خصوصا دختران در سنین جوانی بین بیست تا بیست و پنج سالگی، ازدواج می‌کردند و این موضوع را هم ارزش محسوب می‌کردند اما امروز نگاه به کسی که در این سن متاهل می‌شود، نگاهی متفاوت است.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته 33 هزار و 822 مورد ازدواج در فارس ثبت شده است، میانگین سنی ازدواج پسران را در فارس 31 و در شیراز 32 سال اعلام و اضافه کرد: میانگین سن ازدواج دختران در استان فارس سال گذشته 25 و در شیراز 27 سال بوده و نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در فارس 3.5 بوده است.

معاون امور جوانان استان فارس همچنین یادآور شد: با پیگیری های وزارت ورزش و جوانان در کشور و اداره کل مربوطه در فارس، سال گذشته 96 درصد از مقاضیانی که در سامانه دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده بودند، تسهیلات دریافت کردند؛ در این زمینه فارس رتبه اول کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید یاسر موسوی ظهر دوشنبه با اعلام این خبر گفت: مسابقات انتخابی ووشو آقایان استان در رده سنی جوانان در دو بخش ساندا و تالو به میزبانی خانه ووشو برگزار شد.

وی افزود: در بخش ساندا فراشبند اول به مقام قهرمانی دست یافت و شهرستان‌های جویم و کوار حائز مقام‌های دوم و سوم شدند.

رئیس هیأت ووشو فارس اظهار داشت: اما در مجموع ساندا و تالو تیم شیراز الف قهرمان شد و تیم لامرد به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم شیراز ب نیز بر سکوی سوم ایستاد.

موسوی بیان داشت: نفرات برتر این رقابت‌ها پس از برگزاری دو مرحله مسابقات درون اردویی با توجه به سهمیه استان‌ها اواخر خرداد ماه سال جاری به مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو اعزام خواهند شد.

رئیس هیأت ووشو فارس ادامه داد: در اتمام مسابقات از سید رضا سجادیان، افشین کشاورز، محمد مهدی علوی ۳ داور نمونه استان فارس و عبدالعزیز مظفری، بهرام مرادی و حبیب جابری ۳ مربی برتر فارس با اهدا تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

کد خبر 6098250

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟