Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه با دیپلمات‌های اروپایی دیدار و با آنها درباره مسائل مختلف از جمله برجام رایزنی کرده است.به گزارش بلاغ،«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه با سفیران اتحادیه اروپا و رئیس نمایندگی این اتحادیه در روسیه دیدار و با آنها درباره مسائل مختلف از جمله «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته «ایتارتاس»، در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه بعد از این دیدار منتشر کرده آمده اوضاع برجام، اوکراین و چشم‌اندازهای توسعه روابط میان بروکسل و مسکو محورهای این رایزنی‌ها بودند. 

در این بیانیه آمده است: «لاوروف تأکید کرد که طرف روس خواستار از سر گیری مذاکرات جامع با اتحادیه اروپا و همکاری با این اتحادیه بر اساس منافع برابر و دوجانبه است.»

لاوروف بر همین اساس تأکید کرده اقدامات محدودساز یکجانبه‌ای که در توسعه روبط تجاری و اقتصادی میان کشورها مانع ایجاد می‌کنند اثر معکوس دارند. 

طرفین درباره مهم‌ترین مسائل بین‌‌المللی از جمله «امکان عادی‌سازی اوضاع پیرامون برجام و حل و فصل درگیری‌های اوکراین» گفت‌وگو کردند. 

روسیه یکی از طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران است. دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس یک مطالعه جهانی، نارضایتی از دموکراسی در برخی از بخش‌های اروپا که حکومت‌ها از برآورده کردن انتظارات دموکراتیک شهروندان بازمانده‌اند، در حال افزایش است.

شاخص ادراک دموکراسی (DPI) که با جامعه آماری ۶۳ هزار نفر از ۵۳ کشور جهان، از جمله ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بزرگترین ارزیاب دموکراسی در سطح جهانی محسوب می‌شود، تحقیقی بین ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری انجام داد.

براساس این تحقیق، اگرچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا (۵۷ درصد) وطنشان را دموکراتیک می‌دانند، اما در سه کشور فرانسه، یونان و مجارستان اکثریت اکنون بر این باورند که در دموکراسی زندگی نمی‌کنند.

تنها ۳۱ درصد از شهروندان مجارستان کشور خود را یک دموکراسی به حساب می‌آورند. این کشور در سال‌های اخیر بر سر نقض حاکمیت قانون در مواردی چون تصویب قوانینی خفقان رسانه‌های مستقل و مداخله سیاسی در امور قضایی درگیری‌های بسیاری با بروکسل داشته است.

نارضایتی میان یونانی‌ها نیز درحال افزایش است و تنها ۴۳ درصد از آن‌ها بر این باورند که کشورشان دموکراتیک است.

یونان که خود زادگاه دموکراسی است در سال‌های اخیر به دلیل مقابله با مهاجرانی که از مسیر دریای مدیترانه به این کشور می‌آیند، روند فرسایشی کاهش آزادی رسانه‌ها و بازخواست رونامه‌نگاران و مخالفان دولت، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

پارلمان اروپا پیش‌تر در سال جاری با تصویب قطعنامه‌ای تداوم پسرفت حاکمیت قانون در یونان را محکوم و خواستار بازنگری در کمک‌های اتحادیه اروپا به این کشور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند