Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:27:06 GMT

استاندار: حمایت صنایع از ورزش زنجان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۷۸۷

استاندار: حمایت صنایع از ورزش زنجان ضروری است

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست تخصصی رؤسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد با تاکید بر اینکه حضور جوانان در هیات های ورزشی، اعتقاد و خواسته قلبی من است، افزود: نهادینه شدن استفاده از رؤسای هیات های ورزشی به مدت طولانی را قبول ندارم و سیستم به منظور رشد و توسعه و شکوفایی بیشتر باید چرخشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان توجه ویژه داشت، افزود: تصمیم گیران در هیات های ورزشی باید ورزشکار باشند و تصمیم های ساطع شده از سوی آنها باید توسط ورزشکاران صورت گیرد تا کارها و فعالیت ها به شکل بهتر و مناسب تری انجام شود.

حقیقی با بیان اینکه ناآشنا با مقوله ورزش نیستم، اظهار داشت: ورزش با دادن شعار، آباد نمی شود و برای فخرآفرینی و کسب عنوان و نشان، لازم است اماکن ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه قهرمانان ورزشی باید قهرمانی و نیکنامی خود را حفظ کنند تا همانند غلامرضا تختی و علی دایی، ماندگار شوند، اظهار داشت: قهرمانی بسیار مهم و ارزشمند است و جامعه باید به این افراد احترام قایل شوند و چگونگی رفتار با قهرمان نیز مهم است و نباید به این مهم بی تفاوت شد.

حقیقی با اشاره به اینکه مدعی جوانان هستم و به چیزی که اعتقاد داشته باشم، مردانه عمل می کنم و در همه حال منش امام را حفظ کرده و اکنون نیز سرباز مقام معظم رهبری هستم، تصریح کرد: برای جذب قهرمانان ورزشی، قانون داریم و باید جذب کار شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه قهرمانان ورزشی باید سال به سال مورد تجلیل قرار گیرند، گفت: اینکه چهار سال از ورزشکاران قهرمان این استان تجلیل به عمل نیامده، یک ایراد است اما به رغم مشکل اعتبار با توجه به وسع و توان مالی، امسال این کار به صورت صد درصد انجام خواهد گرفت.

حقیقی به لزوم استفاده از امکانات ورزشی ادارات اشاره کرد و افزود: امکانات ورزشی دستگاه ها باید در اختیار ورزشکاران قرار گیرد و باید این امکانات توسط اداره کل ورزش و جوانان زنجان به دقت احصاء و ارایه شود.

وی، ادامه روند تجهیز خانه های ورزش روستایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان را خواستار شد و اظهار داشت: از بخش خصوصی نیز در حوزه ورزش، استقبال می کنیم و از آنان در صورت تمایل به سرمایه گذاری در این عرصه، حمایت می کنیم.

استاندار زنجان به بدهی حامل های انرژی هیات های ورزشی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: هیچکس حق قطع حامل های انرژی مکان های ورزشی را ندارد و اگر اداره کل ورزش و جوانان میزان بدهی آن دسته از اماکنی که بدهی درشت را دارد اعلام کند نسبت به کمک اقدام خواهد شد و در این میان لازم است هیات های ورزشی نیز مراعات مصرف را در این گونه اماکن داشته باشند.

حقیقی با تاکید براینکه باید مشکل اخذ ارزش افزوده از باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام نیز برطرف شود، به نقش رسانه ها در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: نقش رسانه ها در عرصه ورزش باید پرنگ تر شود و پوشش های رسانه ای از ورزش به شکل خوب و مناسب تر باشد.

استاندار زنجان تاکید کرد: ورزش کارکنان دولت نیز به ویژه در بخش بانوان باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: این دومین نشست تخصصی رؤسا و نواب رئیس هیات ورزشی استان زنجان با استاندار است و ایشان توجه ویژه ای به حوزه ورزش و جوانان دارند.

علی خلیلی با اشاره به اینکه دستورات لازم توسط استاندار زنجان برای رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ارایه شده است، افزود: باید ورزش همگانی نهادینه تر شده و به مسایل جوانان نیز توجه ویژه تری داشت.

وی با بیان اینکه امید است تا پایان سالجاری، یک درصد کمک از محل دستگاه ها به امر ورزش زنجان، اتفاق بیفتد، اظهار داشت: اگر این امر محقق شود به حتم توسعه ورزش و زیر ساخت های آن را درپی خواهد داشت.

خلیلی با بیان اینکه برخی از هیات های ورزشی زنجان در سالجاری روزهای پر مشغله ای را به خاطر میزبانی مسابقات ملی و بین المللی دارند، افزود: امسال میزبان مسابقات استعدادهای برتر کشور در هفت رشته ورزشی را خواهیم داشت و قریب ۲ هزار و ۶۰۰ ورزشکار، میهمان این استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای میزبانی مسابقات کونگ فو استعدادهای برتر ورزشی کشور نیز، هیات مربوط، تلاش می کند، تصریح کرد: قبول این میزبانی ها حاکی از توانمندی های های ورزشی استان و وجود زیرساخت های ورزشی است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: آمار ورزشکاران این استان در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن (۹۶) ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد به طوریکه در سال ۹۶ تعداد ورزشکاران بیمه شده ۴۸ هزار و ۸۳ نفر بود اما در سال ۹۷ به تعداد ۵۳۱ هزار و ۶۲ نفر رسید و سال ۹۵ نیز به تعداد ۴۴ هزار و ۶۳ ورزشکار بود که روند رو به رشدی را از این حیث شاهد هستیم.

محمدعلی حمزه پور افزود: در زمان حاضر ۵۰ هیات ورزشی در استان وجود دارد و مردان در ۵۰ رشته ورزشی و بانوان نیز در ۴۶ رشته فعال هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ نشان رنگارنگ در بخش مردان و ۱۳ نشان در بخش بانوان در مسابقات برون مرزی، نصیب استان شده است.

حمزه پور اظهار داشت: در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب تعداد ۱۰، ۷۵ و ۲۶ خانه ورزش روستایی در سطح روستاهای این استان تجهیز شده است و تلاش می کنیم خانه های ورزشی بیشتری تا پایان سال تجهیز شوند.

وی تصریح کرد: آموزش، زیربنای توسعه است و ورزش استان زنجان از این لحاظ جزو استان های برتر محسوب می شود و تلاش می شود این روند با برگزاری کلاس های مختلف، ادامه یابد.

۶۰۸۴/‏۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنجان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم

طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان یکی از مصوبات اولین سفر رییس جمهور به قم در دی ماه ۱۴۰۰ بود که به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از شهریور پارسال تا شروع زمستان امسال به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

ابراهیم سانی خانی با اشاره به نصب چمن زمین ورزشگاه و روند رو به اتمام محصور سازی و تکمیل ساختمان ورزشگاه، ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد بهره برداری از این ورزشگاه باشیم.

معاون ورزشی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم، ورزشگاه اختصاصی بانوان را یک نیاز مهم برای ورزش بانوان استان دانست و افزود: بهره برداری از این طرح کمک بسیاری به توسعه ظرفیت‌های قهرمانی و ورزش‌های همگانی بانوان استان خواهد کرد، به طوری که پیش بینی میشود تا سال‌های پیش رو با تکیه بر استعداد‌های استانی بر تعداد عنوان‌های قهرمانی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی افزوده شود.

شایان  ذکر است بازسازی و مناسب سازی سالن‌های ورزشگاه، مرحله دوم طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان است که بعد از تخصیص بودجه و اتمام مرحله اول، طرح بازسازی شروع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان