Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@15:26:32 GMT

مبارزه با آفت ملخ در ۱۴۰۰ هکتار از اراضی استان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۲۵۳

مبارزه با آفت ملخ در ۱۴۰۰ هکتار از اراضی استان

قوسی از اختصاص ۱۱۵ میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ ها به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون مبارزه با ملخ های مهاجم در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع استان با موفقیت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (25 تیر)  در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان ‌جنوبی با اشاره به هجوم ملخ‌ها به اراضی برخی شهرستان های استان، اظهار کرد: در حال حاضر 115 میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ ها به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با بسیج تمام امکانات این آفت در استان کنترل شده و جای هیچ نگرانی نیست، گفت: تاکنون مبارزه با ملخ های مهاجم در سطح یک هزار و 400 هکتار از مراتع استان با موفقیت انجام شده است.

 

قوسی در ادامه با اشاره به اختصاص 270 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت خسارت سیل به استان، تصریح کرد: از این میزان 175میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و 95 میلیارد تومان کمک بلاعوض است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد این اعتبارات به استان خراسان جنوبی ابلاغ شده، افزود: تعداد 7 هزار و 700 پرونده در شهرستان‌ها برای دریافت خسارت تشکیل شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: تسهیلات و کمکهای بلاعوض پس از بررسی کارشناسی به کشاورزان و دامداران خسارت دیده واقعی از سیل پرداخت می‌شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت جشن های دهه کرامت امام رضا ع اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب چهارمحال و بختیاری بیرجند کانون مساجد خراسان جنوبي مبارزه با هجوم ملخ خسارت سیل زدگان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران