Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز سه شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۲۵ درصد افرادی که در فرایند برگزاری انتخابات با این دفتر همکاری می کنند زن و بقیه مرد هستند.

محمد کمال سرویها افزود: یک درصد این افراد مدرک دکترا، سیزدهم و نیم درصد مدرک کارشناسی ارشد، ۵۲ درصد مدرک کارشناسی و مابقی با مدارک تحصیلی کمتر اما با تجارب ارزنده و متدین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهای ما جذب و شناسایی افراد متخصص، متدین، کارشناس و علاقه مند به نظام است تا فرآیند انتخابات را نظارت کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه ها در تبیین و شفاف سازی فضای انتخابات نقش مهمی دارند افزود: هر موضوع و ابهامی که در خصوص انتخابات و کاندیداها وجود دارد باید در زمان خود مطرح شود در غیر این صورت اثرگذاری لازم را ندارد.

سرویها با اشاره به قانون انتخابات هم گفت: این قانون اشکالات مختلفی دارد و در بعضی موارد جرایم درنظر گرفته شده بازدارنده نیست اما نکته مهم این است که نمی گذاریم سلایق سیاسی در انتخابات دخالت کند و حتی یک رای، عالمانه و عامدانه جا به جا شود.

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم نسبت به یک جریان سیاسی اغماض یا سخت گیری کنیم دور از ذهن است و پسندیده نیست و ملاک ما مفاد قانون است و برای دنیای دیگران آخرت خود را نمی فروشیم.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به حمایت شورای نگهبان از برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: این نوع انتخابات، سرعت کار را بالا می برد لذا هر جا که امکانات، تجهیزات و فضا مهیا باشد برگزار می شود اما در حال حاضر زیر ساختهای لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در کل کشور مهیا نیست.

مسئول سابق دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی هم در این نشست خبری با اشاره به تجارب ۱۲ ساله خود در برگزاری هفت انتخابات در استان گفت: در سال ۸۸ از سوی جریان اصلاحات و در سال ۹۶ از سوی جریان اصولگرا تحت فشار قرار گرفتیم اما به قانون عمل کردیم.

حجت الاسلام حسین محرابی افزود: سخت ترین انتخاباتی که برگزار کردیم در سال ۹۶ بود که به خاطر بی برنامگی و عدم آشنایی فرماندار وقت مشهد و عدم توزیع مناسب تعرفه ها و همچنین تاخیر در آغاز انتخابات در برخی حوزه ها با مشکلاتی مواجه شدیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

۷۵۰۷/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فقط افرادی که در فاصله زمانی بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و افرادی که در دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند یا اصلا رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شرکت کنند. 

سیدهادی طباطبایی در نشست ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در جریان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که مرحله اول آن یازدهم اسفندماه سال گذشته برگزار شد و در اثر حضور پرشور مردم، ۱۷ راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی مشخص شدند و دو نفر از کاندیداها به دور دوم این رقابت‌ راه یافتند.

وی افزود: دو نفر که حائز بیشترین آرای مردم شهرهای مشهد و کلات بودند، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم حوزه مشهد از مجلس شورای اسلامی هم مشخص شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر توسعه اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد و از رسانه‌ها و روابط عمومی‌های استان خواست تا با اطلاع‌رسانی به‌موقع، زمینه مشارکت حداکثری را در دور دوم انتخابات فراهم کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه در ۱۱ اسفند گذشته دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری همزمان برگزار شد، عنوان کرد: از مشهد ۴۸۹ نفر در دور اول نامزد بودند و زمان زیادی صرف شناسایی آنان و نوشتن نام نامزدهای انتخاباتی توسط رای‌دهندگان در شعب رای‌گیری می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دور دوم، روند انتخاب کوتاه شده و صرفاً انتخاب بین دو نفر از کاندیداهاست لذا زمان شناخت و معطلی رای‌دهندگان به مراتب کمتر شده و تعداد شعب اخذ رای نیز از مرحله اول کمتر است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات این دوره شروع خواهد شد و مناظرات و تبلیغات شخصی افراد  از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد: فقط افرادی که در فاصله زمانی بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و افرادی که در دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند یا اصلا رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شرکت کنند. 

وی بیان کرد: با توجه به بررسی که از شعب اخذ رای دور قبل انجام دادیم، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم. لذا برای شهر مشهد ۱۰۲۰ شعبه و برای کلات ۴۴ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه بنابراین در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای خواهیم داشت، ادامه داد: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که مجددا آموزش آن‌ها شروع شده به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه صلاحی فرماندار کلات و ناصری معاون فرماندار مشهد با توجه به تجربه کسب‌شده در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات سال‌های گذشته، برنامه جامع شهرستان را به منظور برگزاری باشکوه انتخابات تشریح کردند.

مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ترکیب نمایندگان کنونی خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی را تا ۶۰ درصد تغییر داد و ۹ نماینده منتخب جدید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟