Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:31:31 GMT

۴۴۷ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۸۸۵

۴۴۷ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از آبرسانی سیار به ۴۴۷ روستای استان خبر داد و گفت: آبرسانی به این روستاها تنها با ۳۸ تانکر انجام می‌شود و اعتبارات نیز پاسخگوی رفع نیازها نیست. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی صفوی نژاد ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار داشت: هم‌اکنون به 447 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که پارسال 27 روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستاهای فاقد شبکه آبرسانی هم اکنون با 38 تانکر آبرسانی سیار می‌شوند که برای افزایش نیاز آبی روستاها به 12 تانکر دیگر نیاز است.

آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی استان تنها با 38 تانکر 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی مجموع مطالبات دهیاری‌ها و بسیج از آب و فاضلاب روستایی را دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: روستاهای فاقد شبکه آبرسانی هم‌اکنون با 38 تانکر آبرسانی سیار می‌شوند که برای افزایش نیاز آبی روستاها به 12 تانکر دیگر نیاز است.

تهدید استاندار کارساز شد؛ مهلت 48 ساعته ‌معاون استاندار برای حل مشکلات آبرسانی سیار‌ خراسان جنوبیروستاییان نارضایتی شدیدی از وضعیت آب شرب دارند/ حجم آبرسانی سیار به روستاها ‌افزایش یابد148 روستای خراسان جنوبی ‌از چرخه آبرسانی سیار حذف می‌شود

صفوی‌نژاد با اشاره به سهمیه 50 لیتری هر خانوار روستایی بیان کرد: در حالی که سرانه متوسط استان 183 لیتر و در طبس 220 لیتر است قطعاً این مقدار جوابگوی نیاز روستائیان نخواهد بود و در برخی موارد سرانه را تا 164 لیتر نیز افزایش داده‌ایم.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تانکرهای آبرسانی خود را برای تأمین آب شرب مورد نیاز روستاها در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دهند.

شهرستان‌های مرزی نیازمند حمایت

فرماندار درمیان نیز با اشاره به آبرسانی سیار در این شهرستان گفت: 62 روستای این شهرستان تنها با هفت دستگاه کامیون آبرسانی می‌شود.

بشیری‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما آبرسانی به روستاها است اما اعتبارت شهرستانی جوابگوی نیاز شهرستان نیست اظهار داشت: اگر بخواهیم روستائیان را در روستاها ماندگار کنیم باید نیازهای اساسی آن‌ها را تأمین کنیم.

آب آشامیدنی روستائیان در جاهای دیگر مصرف می‌شود

فرماندار تصریح کرد: شورای حفاظت آب باید از نزدیک مشکلات روستاهای مرزی را رصد و در راستای احصاء این مشکلات تلاش کند و در مجموع نیازمند نگاه مهربانانه مسئولان هستیم که ما را دریابند.

وی بیان کرد: مشاهده شده آب آشامیدنی که با زحمت فراوان برای روستائیان تأمین می‌شود را در جاهای دیگر مصرف می‌کنند که لازم است مدیریت این موضوع به پلیس آب سپرده شود.

اختصاص 115 میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ‌ها در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز از طرح مبارزه با ملخ‌های مهاجم در سطح یک هزار و 400 هکتار از مراتع استان خبر داد و گفت: 115 میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ‌ها به خراسان جنوبی تخصیص داده شده که خوشبختانه با بسیج تمام امکانات همه چیز تحت کنترل است و جای هیچ نگرانی نیست.

7 هزار و 700 پرونده دریافت خسارت سیل در استان تشکیل شده است

غلامرضا قوسی به اختصاص 175 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و 95 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای پرداخت خسارت سیل به استان خبر داد و افزود: 50 درصد این اعتبارات به استان ابلاغ شده و تاکنون 7 هزار و 700 پرونده در شهرستان‌ها برای دریافت خسارت تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: این تسهیلات و کمک‌ها پس از بررسی کارشناسی به کشاورزان و دامداران خسارت دیده واقعی پرداخت می‌شود که فرمانداران و مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید نهایت دقت را به عمل آورند تا حق کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت:کمبود چند ساله آب شرب روستای میرآباد مازول در بخش مرکزی نیشابور رفع شد.
جعفر تمیز افزود: با توجه به کمبود آب و جیره‌بندی چاه آبرسانی روستای میرآباد مهندسی مجدد این چاه در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: چاه آبرسانی روستا با نوسازی لوله آبده، کابل برق رسانی، الکتروپمپ و تابلو برق با اعتباری بالغ بر ٢۱ میلیارد ریال تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد.
تمیز افزود: با اجرای عملیات تجهیز چاه آبرسانی روستای میرآباد آبدهی چاه از ٧/۵ لیتر به ٢٠ لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل چندین ساله کمبود آب ١٢٠٠ مشترک این روستا رفع شد.

دیگر خبرها

  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی