Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر قادر برجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پارسال در مجموع اعتبارات اختصاصی به درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی استان اردبیل ۲ هزار و ۶۷ میلیارد ریال بود که این رقم امسال با ۱۶ درصد افزایش سه هزار و ۱۱ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار در سال ۹۶ برای ارتقای هتلینگ بیمارستانهای این سازمان در استان اختصاص یافته بود که این رقم در سال ۹۸ به ۱۳۶ میلیارد ریال افزایش یافته که بیش از ۳۳۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان به ۲ صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود، بیان کرد: خدمات درمانی مستقیم در ۲ بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد و سه درمانگاه شهرهای مشگین شهر، گرمی و خلخال و پلی کلینیک شهید میرزا حسینی اردبیل به افراد زیرپوشش ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بیمارستان سبلان اردبیل با ۱۵۷ تخت فعال و بیمارستان ارس پارس آباد با ۴۶ تخت فعال به بیمه شدگان و مردم ارائه خدمات می‌کند.

او با بیان اینکه پارسال در بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد در مجموع بیش از ۱۱ هزار نفر بستری شدند، ادامه داد: همچنین در این مدت در مراکز ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بیش از سه میلیون بار ویزیت سرپایی انجام شده است.

دکتر برجی گفت: در درمان غیرمستقیم و در راستای بسط عدالت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی در مناطق مختلف استان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با عقد قرارداد با ۷۴۶ موسسه خدماتی تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی و با خرید خدمات درمانی نیازهای بیماران زیرپوشش را تامین می کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: در سال گذشته این سازمان بیش از سه هزار میلیارد ریال در استان اردبیل در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم بیمه شدگان هزینه کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز ۴۷ نفر با برگزاری آزمون استخدامی جذب این سازمان شدند که ۴۳ نفر از آنها هم اکنون در مراکز مختلف مشغول ارائه خدمت هستند و مابقی چهار نفر به لحاظ عدم احراز شرایط لازم جزو ردیف های تاخیری هستند.

وی از مجهز شدن بیمارستان سبلان اردبیل به دستگاه MRI در سال جاری خبر داد و بیان کرد: علی رغم بحران اقتصادی سازمان با رایزنی های صورت گرفته این دستگاه خریداری و نصب خواهد شد.

او احداث و راه اندازی اورژانس استاندارد و بروز در بیمارستان سبلان اردبیل را یکی دیگر از اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: این اورژانس در زمینی به مساحت ۵۵۰ متر مربع و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

دکتر برجی از تجهیز شدن بیمارستان سبلان به دستگاه سنگ شکن خبر داد و گفت: با مجهز شدن بیمارستان به این دستگاه اولین مرکز تخصصی سنگ شکن غیر خصوصی در اردبیل راه اندازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: عملیات اجرایی احداث درمانگاه تخصصی در سه طبقه با زیر بنای چهار هزار متر مربع در محوطه بیمارستان سبلان در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به بیمه شدگان در سال های اخیر اقدامات خوبی در نقاط مختلف استان انجام شده که جذب پزشکان متخصص، احداث درمانگاه های تخصصی و عمومی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل، توسعه و استاندارد سازی بخش اورژانس و تفکیک بخش اداری این مرکز درمانی و افزایش فضای درمانی بیمارستان، احداث پارکینگ مسقف، زیبا سازی و محوطه سازی بیمارستان، تجهیز بخش لنژری (رختشوی خانه) بیمارستان سبلان با آخرین دستگاه های پیشرفته از جمله آنهاست.

وی اجرای پروژه پایون پزشکان و پرستاران، راه اندازی کتابخانه، راه اندازی اتاق های ایزوله، بهسازی و نوسازی تجهیزات پزشکی مورد نیاز و استقرار سیستم پکس (بایگانی و تبادل تصاویر) را از دیگر اقدامات مدیریت درمان استان عنوان کرد.

او بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث درمانگاه در شهرستانهای نمین و گرمی شناسایی شده و در مرحله نهایی واگذاری است و در آینده نه چندان دور عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
او کمبود تجهیزات پزشکی، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز، نداشتن زیرساخت‌های مناسب درمانی و کمبود اعتبارات را از جمله مشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی در استان اردبیل عنوان کرد.

وی با اشاره به حذف دفترچه های تامین اجتماعی اضافه کرد: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد و ایجاد نسخه الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به اجرا درآمده و در این مدت اردبیل در بین استان های کشور رتبه دوم را در این پروژه و میزان ثبت نسخ الکترونیکی به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه برای افزایش رفاه و راحتی مردم سعی شده است نوبت دهی در مراکز درمانی به صورت اینترنتی و تلفنی باشد، گفت: در هر روز به طور متوسط مردم بیش از ۱۴ هزار بار فقط برای گرفتن نوبت با بیمارستان سبلان اردبیل تماس می گیرند این در حالی است که ظرفیت پذیرش و ویزیت در آن بیمارستان روزانه هزار و ۲۰۰ بیمار است.
وی افزود: احساس می شود عمده این تماس ها کاذب بوده و واقعاً نیاز ضروری نیست و باید با فرهنگ سازی لازم مردم را از انجام چنین کاری منصرف کرد.

وی اظهار داشت: این محدودیت ها و کمبود ها باعث شده آن طور که باید خدمات مورد نیاز به بیمه شدگان و مراجعه کنندگان ارائه نشود و گاهی نیز برغم میل باطنی مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی برخی از مراجعه کنندگان ناراحت شوند.

۶۱۳۰/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بهداشت و درمان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد