Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@16:09:27 GMT

نکته بهداشتی: حفظ سلامت در گرمای شدید

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۸۰۱۹

نکته بهداشتی: حفظ سلامت در گرمای شدید

برای حفظ سلامت در گرمای شدید و موج گرما به این توصیه‌ها عمل کنید:

۱- آب بدنتان را تامین کنید:

مقدار زیادی آب بنوشید، حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید. برای اینکه بدانید آب بدنتان کافی است به رنگ ادرارتان توجه کنید- اگر ادرارتان کم‌رنگ یا بیرنگ است، آب بدنتان کافی است. اگر به دلیل ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای، پزشکتان مصرف مایع را برای محدود کره است، با دکترتان درباره اینکه در هوای گرم چقدر آب باید بنوشید، مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 از نوشیدنی‌های داغ یا شیرین‌شده از جمله چای و قهوه پرهیز کنید (چرا که کم‌آبی بدن را بدتر می‌کنند).  اگر به بیرون از خانه می‌روید، یک بطری آب همراه داشته باشید. به مقدار کافی در یخچالتان آب سرد و در فریزرتان یخ داشته باشید.

۲- بدنتان را خنک نگهدارید:

نوشابه‌های سرد و وعده‌های کوچک غذاهای سرد مانند سالاد و میوه مصرف کنید. لباس‌های گشاد سبک با رنگ روشن ساخته شده از مواد طبیعی مانند کتان بپوشید. از نور خورشید دور بمانید.  اگر لازم به بیرون از خانه بروید، ضد آفتاب بزنید و کلاه بر سر بگذارید. طوری برنامه‌ریزی کنید که در  اوج گرما (ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر) بیرون از خانه نباشید. حوله‌های مرطوب یا کیسه یخ روی بازوها یا گردنتان بگذارید یا پاهایتان در آب سرد فرو ببرید.  دوش آب سرد بگیرید. فعایت جسمی‌تان را به حدقل برسانید، کارهای خانه را در ابتدای صبح که هوا خنکتر است انجام دهید. کد خبر 448076

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد

 فریبرز راشدی  اظهار کرد: در ششمین روز از هفته سلامت و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی ، یک انبار زیرزمینی که مملو از مواد غذایی تاریخ گذشته بود کشف شد.

وی ادامه داد: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: این مرکز بهداشت، سلامت شهروندان را خط قرمز خود دانسته و با متصدیان متخلف از مقررات بهداشتی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: در روز جاری نزدیک به ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.

راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبارها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید