Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو گروه محیط زیست دانشگاه گیلان گفت: انتقال پسماند پتروشیمی خوزستان می‌تواند خطرات زیادی برای محیط زیست داشته باشد. متاسفانه نظارتی درستی برای دفع زباله وجود ندارد.

سعید نادری، عضو گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتقال پسماند پتروشیمی خوزستان به این استان گفت: انتقال پسماند کلره از واحد‌های پتروشیمی خوزستان به گیلان پیاند‌های خطرناکی در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری مطرح کرد: این سئوال برای ما مطرح است که چرا استان گیلان را برای دفع پسماند‌های پتروشیمی انتخاب شده است و مسئولان  جواب  قانع کننده‌ای در این باره نداده اند.
عضو گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان اظهار داشت: این قضیه رو از جنبه‌های مختلف می‌شود بررسی کرد آیا مواد تولید را مورد ارزیابی قرار داده اند. سطح آب‌های زیرزمینی در گیلان بالا است و انتقال پسماند می‌تواند خطرات زیادی برای محیط زیست داشته باشد متاسفانه نظارتی درستی بر اساس استاندار‌های جهانی برای دفع پسماند وجود ندارد.
وی گفت: تشعشعات و پساب‌های پتروشیمی می‌تواند به آب و خاک نفوذ کند و تبعاتی را برای محیط زیست خواهد داشت. مواد زائد صنعتی در طول زمان بر طبیعت اثر خواهد گذاشت، طبیعت در کنار اینکه دارای عناصر زیستی است عناصر اقلیمی هم دارد تاثیرات منفی شیرابه‌های زباله در نسل‌های بعدی نمایان خواهد شد.
نادری تاکید کرد: آلودگی‌های محیط زیستی نباید اتفاق بیفتد و زمانی که این مشکل به وجود آمد، متاسفانه غیر قابل کنترل می‌شود.
عضو گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان در ادامه افزود: بحث دفن زباله در گیلان با توجه به اینکه استان توریستی است، مشکل ساز شده است کل استان مشکلات دفع زباله دارد.
وی در خاتمه  اظهار کرد: دفع زباله در استان گیلان  به صورت سطحی انجام می‌شود و بیشترین دفع زباله در منطقه سراوان است؛ به طوری که به راحتی می‌توان بوی بد زباله را استشمام کرد. در این منطقه انفجار گاز متان اتفاق می‌افتد شیرابه‌های زباله به آب‌های زیرزمینی نفوذ پیدا می کند و این باعث شده در زندگی مردم تاثیر بگذارد و بیماری‌هایی به وجود آمده به خاطر وجود زباله رها شده در طبیعت است. متاسفانه راهکار اساسی برای امحای زباله پیدا نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه