Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، کاهش نرخ مسکوکات به دفعات مشاهده شد بطوریکه نرخ از ساعات ۱۲ ظهر امروز به بعد مجدد شیب کاهشی به خود گرفت و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید وارد کانال ۳ میلیون تومان شد.

جدید‌ترین نرخ مسکوکات و طلا به شرح زیر است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تمام مسکوکات با کاهش چشمگیری نسبت به روز گذشته همراه هستند بطوریکه سکه طرح جدید روز گذشته ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان داد و ستد شد و امروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی این سکه با نرخ ۴ میلیون ۱۰۰ تومان بفروش رفت.همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱.۴۱۰ دلار و ۲۷ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۹۲ هزار تومان است.
سکه به کانال ۳ میلیون تومان سقوط کرد؛ دلار زیر ۱۲ تومان / همه فروشنده شدند!
بازار پر التهاب تهران ظهر داغ امروز 25 تیرماه 98 وارد فاز جدیدی شد و در آخرین وضعیت لحظاتی پیش قیمت سکه طرح امامی به مبلغ 3 میلیون و 938 هزار تومان رسید.

گروه خبرگزاری دانشجو؛ بازار پر التهاب تهران ظهر داغ امروز 25 تیرماه 98 وارد فاز جدیدی شد.
با وجود انفجار قیمت ها در بازار سکه و طلا و ارز در یکسال اخیر اما چند روزی است که قطار حرکتی قیمت ها در بازارهای مذکور به دلیل فضاهای سیاسی جدید و عملکرد مثبت بانک مرکزی روی ریل سراشیبی قرار گرفته است و در عین ناباوری و بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران شیب نزول قیمت ها تند تر شد.
در آخرین وضعیت لحظاتی پیش قیمت سکه طرح امامی وارد کانال 3 میلیونی شد و با مبلغ 3 میلیون و 938 هزار تومان معامله شد.
کاهش نرخ ارز نیز با سرعت قابل ملاحظه ای شدت گرفت و به کمتر از 12 هزار تومان رسید و در آخرین آمار میدانی 11 هزار و 900 تومان خریده شد.
قیمت طلای 18 عیار هم در ادامه روند کاهشی خود به مبلغ 392 هزار تومان در هر گرم رسید.

بسیاری از خریداران سکه و دلار در ماه های اخیر حالا فروشنده شده‌اند تا بیشتر از این از سقوط قیمت ها متضرر نشوند.

نزولی شدن قیمت سکه و طلا و ارز را می توان از دو منظر فنی ( مدیریت پولی از طریق دخالت بانک مرکزی ) و سیاسی تحلیل کرد.

سیاست گذاری و مدیریت ارزی بانک مرکزی در ماه های اخیر با ابزارهایی که در اختیار دارد توانست اثرگذاری خود را به خوبی نشان دهد.

عملیات بازار باز به منظور کنترل نقدینگی و تورم از طریق تعیین بازه برای سود سپرده های بانکی، نظارت بیشتر به تخصیص منابع بانک ها و تغییر نحوه سوددهی به سپرده های بانکی کوتاه مدت از ماه شمار به روز شما که موجب کاهش حجم پول از در سپرده های دیداری و محدود کردن عملکرد مخرب سفته بازارن و دلالان می شود، تشکیل بازار متشکل ارزی و بازی دادن صرافان بیشتر و کوچکتر و افزایش فضای رقابتی برای کشف نسبی قیمت و نزدیک کردن قیمت نرخ ارز آزاد به نرخ ارز نیمایی، ضعیف کردن نسبی اثرگذاری درهم امارات در تعیین نرخ ارز کشور از طریق صرافی های مستقر در دبی و موضع گیری های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر استقبال از کاهش نرخ ارز را می توان از علل فنی و مدیریتی رویکرد جدید بانک مرکزی در کنترل تورم ارزی یا به عبارتی ایجاد ثبات در سیستم پولی کشور دانست.

ریشه دیگر نزولی شدن قیمت دلار و به دنبال آن سکه و طلا و بسیاری از کالاهای بادوام از جمله خودرو را می توان در مولفه های سیاسی اعم از سیاست داخلی و موضع گیری های مسئولین و سیاست خارجی کشورهای دخالت کننده در اقتصاد جهانی و اقتصاد منطقه از جمله آمریکا و اثرگذاری آن از کانال انتظارات تورمی جستجو کرد.

همگرایی در جهت گیری دولت و سایر نهادهای حاکمیتی در موضوعات راهبردی و استراتژیک از جمله تقابل با بدعهدی های آمریکا و اروپا در برجام و کاهش تدریجی ایران از تعدات برجامی و افزایش سطح غنی سازی به بیش از 3.67 درصد، اغلام موضع قاطع رهبر معظم انقلاب و اخیرا وزرای نفت و امورخارجه مبنی بر فروش نفت به میزان دلخواه، تاکید دولت به تامین کامل کالاهای اساسی، برخورد قاطع و بیش از پیش با مفسدان اقتصادی و مخلان اقتصادی و به گوش رسیدن تصمیمات جدید در کنترل سفته بازی و اعمال مالیات بر سودجویی های دلالی در بازارهای نامولد مثل مالیات بر سکه و از سوی مقابل ته نشینی جنگ رسانه ای و روانی دشمنان در تشدید انتظارات تورمی و آگاهی مردم از توخالی بودن تبل پرصدای شروع جنگ با دشمنان که علی رغم برخورد قاطع نسبت به تجاوز پهباد جاسوسی آمریکا جرات نزدیکی به آب های خلیج فارس را هم به خود ندادند همه عوامل سیاسی ملی و بین المللی در کاهش التهابات بازار طلا و ارز ایران و .آغاز روند کاهشی قیمت ها است که بر کاهش انتظارات تورمی در اقتصاد و جامعه و اطمینان از عدم جهش قیمت ها از سوی مردم اثر گذاری کرده است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سقوط قیمت طلا بازار طلا قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در کانال جدید قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۲۸ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۲۹۳ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان

هر انس طلا

۲۲۸۵.۹۸ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901649

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در کانال جدید قرار گرفت
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت