Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صدرا مذهب یوسفی رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تلاش می‌شود مشهد محور فعالیت‌های هنر شهری کشور شود و حلقه وصل بین هنرمندان و سایر مدیریت‌های شهری کلانشهر‌های کشور باشد.   وی افزود: معتقدیم مشهدی‌ها لایق بهترین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس مرزی برای خود در دعوت از هنرمندان قائل نیستیم. هنر فارغ از زمان و مکان است و آنچه بهترین است تلاش می‌کنیم برای شهروندان‌مان فراهم نماییم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد مدت ۱۲ سال است که در زمینه استقبال از بهار فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: این مهم با پیگیری رویکرد جشنواره هنر‌های شهری طی ۲ سال گذشته ادامه یافته و هنرمندان به خلق و ایجاد آثار و آرایه‌های هنری در سطح شهر پرداخته‌اند.
رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه جشنواره سال ۹۹ دارای ۳ رویکرد ویژه است، گفت: مشهدالرضا (ع) شهر زیارت و معنویت عنوان اولین رویکرد جشنواره است که در آن تلاش می‌شود به موضوعات هویت معنوی شهر بپردازیم و آثاری در این زمینه ارائه کنیم.
یوسفی خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر این جشنواره «من مشهد را دوست دارم» است. در این نگاه موضوعات مرتبط با محیط زیست و ایجاد فضایی بهتر برای شهروندان مورد تاکید است تا همه ما شهر را به عنوان یک شهروند بیشتر دوست داشته باشیم.
وی ادامه داد: رویکرد شهر بهار یا بخش گلستان نیز تدارک دیده شده است. چرا که مشهد با فضاآرایی شهری در آستانه نوروز تبدیل به گلستان می‌شود.
بکارگیری المان‌هایی با ماندگاری بیشتر   رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در بخش اصلی یادمان‌ها یا المان‌های شهری را ارائه می‌کنیم، گفت: نگاه ما پرداختن به المان‌هایی است که دوام بیشتری خواهند داشت و از آنچه به عنوان سرمایه در حوزه یادمانی سخن به میان می‌آید، بهره بیشتری ببریم.
یوسفی یادآور شد: با توجه به هماهنگی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز طی فراخوان خانه بهار ۹۹، آنچه به طراحی و فضا‌های هنری شهر باز می‌گردد، سازمان پارک‌ها آن را متقبل خواهد شد.
وی در خصوص بخش دیوارنگاری‌های شهری نیز گفت: در این بخش به ارائه نقاشی دیواری در سطح شهر می‌پردازیم و امسال ۴ محور اصلی نقاشی دیواری را مطرح کردیم.
رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: آذین‌بندی بخش دیگری است که درصدد هستیم فضا‌های شهری را با این مهم فعال‌تر کنیم. در واقع نیاز اصلی شهر را به عنوان مطالبه شهروندان در این بخش دیده‌ایم. در عین حال به موضوع هنر‌های نمایشی با نگاه‌تر خواهیم پرداخت.
مهلت ارسال آثار تا آبان ماه ۹۸   یوسفی با بیان اینکه بخش گرافیک شهری به جشنواره سال آینده اضافه شده، گفت: بدنه اتوبوس‌ها، قطار‌ها و ... در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در خصوص تقویم جشنواره گفت: هنرمندان فرصت دارند تا ابتدای آبان ماه سال ۹۸ آثار خود را به بخش اصلی جشنواره ارسال کنند. همچنین در بخش گل‌آرایی نیز تا هفتم شهریورماه ۹۸ فرصت باقی است تا آثار هنرمندان دریافت شود.
رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بخش دانشگاهی امسال به جشنواره افزوده شده، توضیح داد: در این بخش پروژه‌های دانشجویی و نقد و بررسی پایان‌نامه‌ها با موضوعات هنر شهری صورت می‌گیرد و از ظرفیت دانشگاه‌ها به منظور زیباسازی شهر استفاده خواهد شد.
یوسفی بیان کرد: ظرفیت دانشگاه‌های هنر در مشهد و سایر شهر‌ها فرصت مناسبی فراهم می‌آورد تا هنر را به فضا‌های شهری پیوند بزند. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد و دانشگاه هنر منعقد شد تا ظرفیت دانشگاهی به کمک جشنواره بیاید.
وی در خصوص بخش جنبی جشنواره با موضوع بین‌الملل، اظهار کرد: فراخوان جشنواره بهار ۹۹ همزمان با انتشار در داخل کشور، برای مراکز مهم هنری جهان به ویژه شهر‌های بزرگ جهان ارسال می‌شود و از تجربیات شهر‌های دیگر در این زمینه استفاده خواهد شد.
 بکارگیری حداقل یک اثر هنری در محلات و مناطق
رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هر هفته کارگاه و نشست تخصصی هنر شهری برگزار می‌شود، گفت: هیات علمی متخصص و آکادمیک در این زمینه فعال شده‌اند.
یوسفی با تاکید بر اینکه بخش جدی از جانمایی آثار با هماهنگی معاونت خدمات شهری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین آذین‌بندی در تمام شهر انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آثار هنری متفاوت است، گفت: نمی‌توانیم همه گستره شهر را پوشش دهیم، اما تلاش می‌کنیم حداقل یکی از آثار هنری جشنواره بهار ۹۹ را در سطح محلات و مناطق مختلف شهر که امکان بروز و ظهور دارند، ارائه کنیم.   انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

معاون مدیرکل اداره‌ پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: پس از ۲ سال وقفه سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و حضور فعالان این حوزه، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجتبی صفری در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: مهم‌ترین فایده‌ نشریات دانشجویی، تمرین کار گروهی است، این کار متفاوت از هر کار گروهی است که در انجمن‌های علمی و دیگر تشکلات انجام می‌شود، این موضوع که در نشریات، حول یک ایده و ایدئولوژی، افراد جمع می‌شوند و می‌نویسند، بسیار حائز ارزش است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی، توضیح اطلاعات صریح و آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است، باید برای قلم، اصالتی قائل بود و نباید آن را درگیر حاشیه‌ها کرد، هم‌چنین باید مصرف کننده را به خوبی در نظر گرفت و بر آن مبنی نوشت.

معاون مدیرکل اداره‌ پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد : فرصت تعامل دانشجویان با جامعه در طول عملکرد مثبت یک نشریه اتفاق می‌افتد و باید از ظرفیت نشریات در دانشگاه استفاده کرد.

وی گفت: بخش زیادی از نشریات دانشگاهی، حقوقی هستند، بنابراین تقویت نشریات دانشجویی و پرداختن به آنها، یک عملکرد دوسربرد است، زیرا انجمن‌های علمی هم‌ در این راستا تقویت می‌شوند.

صفری با تاکید بر اینکه جشنواره‌ تیتر 13 یک رسالت ویژه‌‌ دارد عنوان کرد: نشریات دانشجویی، نقطه‌ عطفی ایجاد خواهد کرد، امید می رود که با برگزاری این جشنواره، سال پر رونقی در نشریات داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز اظهار داشت: انتقال معنا به مخاطب یا با زبان گفتار و یا به زبان نوشتار صورت می‌گیرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، کسانی که در حوزه‌ نشریات فعال هستند و دست به قلم دارند، زبانشان‌ زبان نوشتار است، لذا اقتضای خاص خودش را دارد،

محمد علی وطن دوست افزود: ما افزون بر رویکرد توصیفی، نیاز به رویکرد نوینی به نام رویکرد حل مسئله داریم، بنابراین توصیه ما به نشریات دانشجویی این است که فعالیت‌های خود را با رویکرد حل مسئله و تحلیلی جلو ببرند، زیرا رویکرد تحلیلی، ناظر به آینده، بروز، کارآمد، مسئله محور و ناقد است.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد : هرکدام از فعالین انجمن‌ها، نشریات و تشکلات، اولویتش را حل مسائل دانشگاه قرار دهد، از حمایت ویژه‌ی ما برخوردار خواهد شد.

منتظمی، دبیر این جشنواره نیز اظهار داشت: جشنواره‌ تیتر با شورای سیاست‌گذاری کلید خورد، شورای سیاست‌گذاری متشکل است از معاونت فرهنگی، دو وزارت‌خانه‌ علوم و بهداشت، مدیرکل فرهنگی و پشتیبانی، دبیر جشنواره و دو نفر از افراد حقیقی که انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ما در ابتدا، فراخوان زدیم و آثار دانشجویان به دبیرخانه رسید و بعد از آن داوری در دو مرحله انجام شد بنابراین در مرحله‌ اول، 100 داور انتخاب و هر اثر 2 بار مورد داوری قرار گرفت و در مرحله‌ دوم، داوری حساس‌تر شد و از چهره‌های سرشناس حوزه‌ رسانه‌ دعوت ‌کردیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی عنوان کرد: در این جشنواره، اول از آثار برتر تقدیر می‌شود تا فعالین نشریات، یکدیگر را بشناسند و در آخر، آثار برتر جشنواره‌ تیتر در رسانه‌های معتبر منتشر خواهد شد.

گفتنی است، بیش از چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر دانشگاه‌های وزارت علوم فعالیت می‌کنند که سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت و فعالان این حوزه از 15 تا 18 اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

متقاضیان سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر 13» تا 30 آذر ماه 1402 فرصت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، آثار رسیده در دی ماه توسط هیئت داوران بررسی شد و حال  این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)