Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@11:49:36 GMT

احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۸۸۲۷

احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق ایران

بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شامگاه سه شبانه‌روز آینده، به سبب رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت احتمال رخداد صاعقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط کشور وجود دارد، از همین رو به هم‌وطنان توصیه شده است از تردد و استقرار در مناطق مرتفع، کوهپایه‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به‌ویژه ارتفاعات آن، شرق فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، مرکزی، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال خراسان شمالی رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

همچنین این شرایط روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به‌ویژه ارتفاعات آن، شرق فارس و پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به ویژه ارتفاعات آن و شرق فارس رخ خواهد داد.

بر این اساس به هموطنان در این مناطق توصیه شده است برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، همچنین احتمال جاری شدن سیلاب موقت، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها همچنین در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواشناسی باران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است، لذا آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

امین دریافر امروز ۱۳ اردیبهشت ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: امروز و فردا شاهد ناپایداری‌های جوی در استان به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.

وی افزود: بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است، لذا آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

دریافر بیان کرد: امروز و فردا در برخی مناطق شمال غربی و جنوب شرقی استان کرمان وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت که خیزش گرد و خاک و افزایش غلظت غبار در برخی مناطق جنوب شرقی محتمل است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روز شنبه در برخی مناطق مرکزی رگبار پراکنده باران و در مناطق شمال غربی و جنوبی با تداوم وزش باد نسبتا شدید خیزش گرد و خاک و افزایش غلظت غبار مورد انتظار است.

وی افزود: از روز یکشنبه جوی نسبتا پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

دریافر در پایان اظهار کرد: از روز گذشته تا ساعت ۹:۳۰ امروز بیشترین بارش در شهر بابک میزان ۱۵.۱ میلیمتر، سیرجان ۱۳.۱، بافت ۷.۳، زرند ۶.۶ و رفسنجان ۳.۹ میلیمتر ثبت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت