Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران نشست مشترک این سندیکا با محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو و غلامحسین مهرعلیان سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو عصر روز یکشنبه 23 تیرماه در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد.

احمد شیبانی رییس هیئت‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران افزود: باعث خوشحالی است که شما از صندلی صنعت بر صندلی صدارت نشسته‌اید و به‌تمامی مسائل، مشکلات و چالش‌های حوزه دارو اشراف دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیبانی در ادامه بابیان اینکه سندیکا با حضور نمایندگان خود در اتاق بازرگانی و فرهنگستان علوم پزشکی می‌تواند کمک‌های بسیاری در حل مشکلات صنعت دارو داشته باشد افزود: مواد اولیه و داروی ساخته‌شده تولید داخل سرمایه ملی هستند و ما دوست نداریم به هیچ‌کدام آسیبی برسد.

محمود نجفی عرب عضو هیئت‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران نیز در این نشست بیان کرد: هیچ‌کس مخالف مبارزه با فساد و حمایت از تولید داخل نیست و در فضای تولید زحمات بسیاری کشیده شده است و همه می‌خواهیم تولید برای کشور بماند تا در جهت توسعه قدم برداریم. الحمد الله در فضای تولید روسفید هستیم و در تولید دارو از بسیاری از صنایع دیگر جلوتر هستیم.

وی همچنین گفت: در کشور همه موافق تولید مواد اولیه باکیفیت هستیم و این‌گونه مواد هیچ‌وقت روی دست تولیدکننده نمانده است  و تهیه مواد اولیه تولید داخل بسیار راحت‌تر از وارداتی است و دغدغه تمامی فعالان این صنعت است.

نجفی عرب با اشاره به فعالیت‌های خود در اتاق بازرگانی و فدراسیون اقتصاد سلامت ایران افزود: ما می‌توانیم در جهت مسائل پایه و مشکلات در فضای سازمان و همچنین منابع، کمک‌های قابل‌توجهی به سازمان داشته باشیم.

وی در ادامه بابیان تغییر ارز در سال‌های آتی اظهار داشت: اگر بتوان ارز را از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خارج کرد و مابه‌التفاوت آن به بیمه‌ها تزریق کرد فرصت بسیار خوبی به وجود می‌آید و با این تغییر مشکلی در صنعت پیش نخواهد آمد.

در ادامه نشست عباس کبریایی زاده نایب‌رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: من نیز تأکید می‌کنم تا از مدیریت رسانه خارج نشوید زیرا عده‌ای از این فضاها به نفع خود استفاده می‌کنند و با استفاده از قدرت نفوذ رسانه عده‌ای را به سمت محافظه‌کارانه شدن و عده‌ای دیگر را به سمت خانه‌نشین شدن می‌برند و عرصه بر آدم‌های سو استفاده گر باز می‌شود.

وی با اشاره به حضور شانه ساز و حمایت نمکی از صنعت دارو به دلیل اشراف کامل داشتن بر این حوزه این فرصت را کم‌نظیر خواند و اظهار داشت: با توجه به این فرصت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد که بسیار کمک‌کننده و راهگشا برای آینده صنعت داروسازی است.

کبریایی زاده افزود: سازمان غذا و دارو باید رگولاتوری شود و تنظیم‌کننده مقررات باشد و در موارد اجرایی ورود نکند. امروزه بسیاری از موضوعات غیرضروری به دانشگاه‌ها و همچنین سندیکاها منتقل‌شده و این مجموعه‌ها بازوهای قدرتمندی برای سازمان است تا امور از دستشان خارج نشود و بار اجرا روی دوش سازمان نباشد؛ مانند صادرات و یا مسائل آموزشی که به سندیکا منتقل‌شده و سازمان برای این مسائل وقت زیادی صرف نمی‌کند.

وی بابیان اینکه تولید دارای تعریف مشخصی در دنیا است گفت: در تمام دنیا مسئله تولید اهمیت بسیاری دارد و سازمان باید به‌طور شفاف در خصوص حمایت از تولید موضع‌گیری خود را اعلام کند تا جلوی رانت گرفته شود.

نایب‌رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با توجه به دلخوری کارشناسان و مسئولان فنی از سازمان افزود: کرامت کارشناسان و مدیرمسئولان فنی در سازمان باید حفظ شود و اینکه این عزیزان در پشت درهای سازمان بمانند خفت رساندن به یک نظام کارشناسی است.

کبریایی زاده در آخر افزود: با توجه به خالی شدن سازمان از نیروهای کارشناس، فرصت بسیار خوبی است تا بازسازی درستی از نیروی انسانی داشته باشید.

مرتضی خیرآبادی عضو هیئت‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به اینکه دولت باید 17500 میلیارد تومان بابت دارو پول پرداخت می‌کرد، افزود: سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت به‌طور خوش‌بینانه بین 12 تا 13 هزار میلیارد تومان از این مقدار را پرداخت کرده اند و این یعنی سال گذشته 4500 میلیارد کسری اعتبار در دارو داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مجلس قانونی تصویب شد که دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها پول دارو را صرف حقوق کارکنان و غیره نکنند، افزود: این قانون ابلاغ و اجرایی شده ولی متأسفانه هیچ‌کس به آن توجه نمی‌کند.

محمدرضا زرگرزاده عضو هیئت‌مدیره سندیکا، بابیان اینکه وضع مرم به لحاظ تأمین دارو خوب نیست و مردم در داروخانه‌ها به دنبال داروی قاچاق هستند، افزود: در تنش‌های 2 ماه اخیر مشکلات صنعت دارو نه‌تنها حل نشده است بلکه فراموش‌شده و صنایع در تأمین مواد اولیه مشکل‌دارند.

وی در خصوص مشکلات بانکی افزود: بانک‌ها هیچ‌گونه تسهیلی برای ما در این شرایط خاص قائل نیستند و این در حالی است که می‌گویند برای حمایت از تولید ملی پول می‌دهیم ولی بابت 2 میلیارد تومان وثیقه ملکی می‌خواهند. باید تعاملاتی با بانک‌ها در خصوص تخصیص ارز و تسهیلات در نظر گرفته شود.

زرگرزاده با اشاره به اینکه بدنه دارو و مدیران عمدتاً نجیب هستند گفت: مدیران شرایط را خوب درک می‌کنند و در این وضعیت جنگی نیاز به ثبات و آرامش دارند.

وی در پایان با اعلام اینکه در سازمان غذا و دارو نیاز به وحدت و ثبات رویه دارد اظهار داشت: با توجه به جلوگیری از واردات مکمل و افزایش حجم تولید و شرکت‌هایی که در نوبت کارشناسی هستند و همچنین با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها به‌طور همزمان مکمل و دارو تولید می‌کنند، باید اداره مکمل و اداره دارو در یک خط کلی سیر کند زیرا در اداره مکمل این روند بسیار کند است و درخواست ما برقراری توازن در این بخش‌ها است.

مهرداد علیمیان عضو هیئت‌مدیره سندیکا با اشاره به اولویت تولیدکنندگان در خصوص نیاز داخلی افزود: تمامی شرکت‌ها درک می‌کنند که اولویت با تأمین داروی داخل است، ولی درخواست دارند تا راهکارها و دستورالعمل‌ها برای شرکت‌هایی که در حوزه صادرات سرمایه‌گذاری کردند و بازار صادراتی را به دست آوردند، محدودیت‌ها تسهیل شود.

وی همچنین گفت: در بحث بانکی ما با مشکلات تأخیر در انجام کارها مواجه هستیم و باید منتظر بمانیم تا بانک سوییفت بدهد.

علیمیان با اشاره به اینکه این صنعت دوران سخت را پشت سر خواهد گذاشت افزود: بحث زیرساخت صنعت را نباید به‌هیچ‌وجه فراموش کرد زیرا به‌مرورزمان ماشین‌آلات مستهلک می‌شوند و اگر جایگزین نشوند ضربه می‌خوریم و صنعت دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مملکت باشد و باید درزمینه گشایش ارز در این حوزه راهکارهایی بی اندیشیم.

در ادامه علی مهرآمیزی عضو هیئت‌مدیره سندیکا در خصوص کیفیت داروهای ایرانی گفت: وضعیت کیفی داروهای ایرانی و خارجی باید روشن شود. پیشنهاد من این است تا بین سندیکا و وزارت بهداشت تعاملی صورت بگیرد و کارگروه‌هایی تشکیل شود و همه بدانند داروی ایرانی ژنریک با داروی ژنریک اروپایی و ... تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سندیکا در این زمینه افزود: ما با برگزاری نمایشگاهی مانند ایران فارما نشان می‌دهیم که دارو ایرانی در منطقه داروی بی‌کیفیتی نیست و داروی ایرانی به دلیل کیفیت و قیمت مناسب به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

مهرآمیزی بابیان اینکه بازاریابی در صنعت دارو به دلیل آگاهی دادن به مشتری و بیمار کار بسیار خوبی است اظهار داشت: بازاریابی که روی خارجی بودن محصول تأکید کند درحالی‌که واقعاً خارجی نیست تولید فریبی به‌حساب می‌آید.

محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو پس از شنیدن مشکلات صنعت دارو از زبان اعضای هیئت‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران افزود: تمام موضوعاتی که مطرح شد حرف دل ما است و ما وظایف سنگین‌تری روی دوش خود احساس می‌کنیم تا پیشنهادهایی که مطرح شد را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: چند سال است همه ما از این مشکلات رنج می‌بریم و دغدغه داریم و با راه‌کارها و روش‌های قبلی نتیجه‌ای نگرفتیم و باید در قوانین و عملکردمان بازنگری کنیم.

وی بابیان اینکه سازمان باید نقش ستادی ایفا کند و نه نقش اجرایی گفت: پرونده‌هایی وارد اداره کل‌های مختلف می‌شوند و با توجه به کسرت شرکت‌ها و تنوع داروها ورودی آن‌ها به 3 و 4 برابر رسیده است و رسیدگی به آن‌ها با توجه به نیروی انسانی زیاد بسیار کند است. پیشنهاد من این است تا شرکت‌های بازرسی ایجاد شود و ازلحاظ نرم‌افزار، سخت‌افزار و نیروی کارشناسی رجیستری شوند تا به بررسی اسناد و مدارک در حوزه‌های ثبت بپردازند. همچنین درخواست من این است که سندیکا در این راه کمک کند و شرکت‌ها را راه‌اندازی و الگوسازی کند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که کمبود آن به شدت احساس می‌شود، نداشتن سیاست‌های ملی دارویی مصوب قانونی است. مصوباتی در سازمان وجود دارد که با عوض شدن هر تیمی می‌تواند تغییر کند و باید سیاست مصوبی داشته باشیم که در تمامی بخش‌ها اجرایی شود.

شانه ساز بابیان اینکه تدوین سیاست‌های ملی و دارویی در دستور کار سازمان قرار دارد افزود: از امکانات صنعت، سندیکاها و دانشکده‌های داروسازی استفاده می‌کنیم تا این سیاست‌نامه را تهیه و جهت تصویب به مجلس ارائه دهیم تا دستخوش تغییرات مقطعی در سیاست‌ها نشویم.

شانه ساز در خصوص مشکلات مواد اولیه گفت: درگذشته بحث بازخوانی در حوزه‌های تولید و واردات ماده اولیه به‌صورت جدی انجام می‌شد و مدتی است که این اتفاق نمی‌افتد، بازخوانی تعهد آورد بود و مدیرعاملان و مسئولان فنی امضا و به آن عمل می‌کردند.

وی همچنین افزود: با توجه به توقف بحث بازخوانی، تولیدکننده ماده اولیه به زبان می‌گوید ماده را تأمین می‌کنم و اگر تأمین نکرد کسی با آن برخورد نمی‌کند. در 2، 3 ماهه آینده و حتی برای سال آینده این بازخوانی‌ها جدی گرفته می‌شود و متعهدانه باید به آن عمل شود.

47237

کد خبر 1280406

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دارو باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا شورای نگهبان ایران و آمریکا گابریل کالدرون محمدجواد ظریف باشگاه استقلال مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم گفت: یکی از اقدامات مدیریت شهری برای حفظ باغ‌های، تدوین شناسنامه باغات موجود در شهر قم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مجتبی سبحانی ثابت امروز _چهارشنبه پنجم فروردین_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال اول دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها حرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایندها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تاکید بر اینکه کیفی‌سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش بینی شده است.

سبحانی با اشاره به اهمیت حراست از باغات شهر قم، ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، ۵ نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر این معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی ،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازارها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

کد خبر 747541

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی