Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی عصر سه شنبه در نشست صمیمی با ریش سفیدان، متنفذین و مرزنشینان بخش داشلی برون گنبدکاووس گفت: روابط و تعاملات دو کشور ایران و ترکمنستان درسطح خوبی قرار دارد و هیچ مشکل امینتی و مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی برای رونق بازارچه های مرزی دو کشور که با یکدیگر ۱۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی دارند، از هیچ کوششی دریغ نمی کند و هیچ مانعی نیز ندارد زیرا این بازارچه ها به رفاه و معیشت مردم کمک می کند و افزایش رفاه و معیشت مردم به تقویت امنیت در مناطق مرزی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رضایی با تجلیل از مهمان نوازی و محبت مردم مرزنشین استان گلستان نسبت به مرزبانان و همراهی و تعامل آنان در تامین امینت مناطق مرزی، اضافه کرد: مردم این دیار از مرد و زن و کوچک و بزرگ، مهربان و مهمان نواز هستند و این محبت آنان به نیروهای مرزبانی در واقع تکریم انقلاب و آرمان های آن است.

وی تصریح کرد: داشتن چنین مرزنشینانی مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است و مرزبانی نیز متقابلاً خدمت به مرزنشینان و تلاش برای افزایش رفاه و آرامش آنان که همان افزایش رفاه و آرامش مرزبانی است را وظیفه خود می داند و مسائل و مشکلات مردم این مناطق را در سطح استانی و ملی پیگیری می کند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: امروز مرزبانی جمهوری اسلامی به واسطه حمایت ها و عقبه مردمی که دارد، دارای عمق امنیتی شده و مرزبان و مرزنشین در کنار هم از مرزهای سیاسی و جغرافیایی این سرزمین در برابر دشمنان صیانت می کنند.

سردار رضایی گفت: جمهوری اسلامی به برکت تلاش بزرگان دینی، خون شهیدان، رهبری خردمند و مردم متدین، ولایتمدار و همیشه در صحنه، دارای عزت و اقتدار در منطقه و جهان شده که همه بایستی قدردان این عزت باشیم.

وی، مرزنشینان را پاسداران عزت جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز و در قالب بیانیه رهبری درخصوص گام دوم انقلاب، باید تلاش کنیم تا نسل جوان را با ارزش ها، آرمان ها و عزت های کشورمان در برابر توطئه های دشمنان آشنا کنیم که در این بین نقش علما و معتمدین سنگین است.

سردار رضایی اضافه کرد: امروز دشمن از طریق برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی به دنبال آسیب زدن به اعتقادات دینی مردم بالاخص نسل جوان است که بایستی مراقبت باشیم تا نسل جوان ما آسیب نبیند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده توسط برخی بخشدار داشلی برون، امام جمعه شهر اینچه برون و برخی معتمدان و بازاریان این بخش مرزی خبر داد و گفت: رونق بازارچه مرزی، اختصاص حق آبه رودخانه اترک و ترمیم کناره های آسیب دیده این رودخانه در جریان سیل روزهای آغازین امسال و مسائل زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها را از طریق مسوولان استانی را پیگیری می کنم.

به گزارش ایرنا، قبل از شروع این مراسم که فرمانده مرزبانی گلستان و فرماندهان هنگ مرزی اترک و گروهان های مرزی این منطقه نیز در آن حضور داشتند، فرمانده مرزبانی ناجا و هیات همراه از برخی پاسگاه های مرزی گلستان بازدید کردند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی گلستان مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

وزیر دفاع چین در دیدار با وزیر دفاع کشورمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت:ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت