Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، حجت الاسلام مرتضی یعقوبی در جمع کارکنان سپاه ناحیه مهدیشهر، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از درس‌های امام رضا (ع) نماز است که به استناد سخنی آن ماموری که مسئولیت کاروان امام را از مدینه تا ایران برعهده داشتند نقل کردند امام در طول مسیر مرتب به نماز اول وقت سفارش می‌نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: اگر به امام رضا (ع) معرفت داشته باشیم مورد رحمت قرار می‌گیریم واگر به سیره امام رضا عمل کنیم مورد عنایت ایشان قرار می‌گیریم.
یعقوبی افزود: به استناد سخنی که یونس بن یعقوب از صحابه امام صادق وکاظم در مدینه از دنیا رفت، اما چون اهل مدینه نبود در قبرستان دفنش نمی‌کردند امام رضا در نامه‌ای نوشتن که دفن کنند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: اصولا از نظر امام رضا (ع) کسی که شکر بنده را به جا نیاورد؛ شکر خالق را به جا نمی‌آوردآن حضرت می‌فرماید (هر کس که صاحبان نعمت و نیکی مردمی را تشکر و سپاس نکند خدای متعال را هم سپاس نکرده است).
وی افزود: امام رضا (ع) درباره محاسبه نفس فرمود: ه است هر کس به حساب خودش رسیدگی کند سود می‌برد و
هر کس از خود و اعمالش غافل شود زیان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: از امام رضا (ع) روایت شده که کار‌های امت پیامبر چه نیکان و چه بد کاران، هر بامداد به محضر رسول خدا (ص) گزارش و عرضه می‌شود، پس حذر کنید.
یعقوبی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) به مسئله تفریحات سالم اشاره کرده اند که (برای خودتان بهره‌ای از دنیا قرار دهید، به اینکه خواسته‌های دل را از حلال به آن بدهید، تا حدی که مروت را ازبین نبرد و اسراف در آن نباشد و بدین وسیله، بر کار‌های دین کمک بجویید).

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم