Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:13:49 GMT

واکنش جامعه جهانی باعث عقب نشینی ترامپ شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۹۰۲

واکنش جامعه جهانی باعث عقب نشینی ترامپ شد

ترامپ در یک رشته توییت، آلکساندریا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مورد حمله قرار داد و روز دوشنبه به آن‌ها گفته است از "آمریکا بروند".

اکنون رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: توییت‌های سابق من مواضع نژادپرستانه نداشته اند و در حقیقت اصلاً من از نظر شخصیتی نژاد پرست نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین درباره طرح موضوع استیضاح در کنگره نوشت: این رای گیری‌ها بازی دموکرات‌ها در کنگره است و جمهوری خواهان نباید در برابر این اقدامات از خود ضعف نشان دهند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: همان طور که «کوین مک کارتی» گفت: آن توییت‌ها لحن نژاد پرستانه نداشته و تنها بیانگر مواضع سیاسی من جمهوری بوده اند.

ترامپ اوایل هفته در پاسخ به انتقادات نماینده‌های جدیدالورود دموکرات در مسئله مهاجران در آمریکا در یک رشته توییت نوشت: «خیلی جالب است که می‌بینم نماینده‌های زن دموکرات که آن‌ها اصالتاً از کشور‌های دیگری به آمریکا آمده‌اند که اوضاع آن‌ها فلاکت‌بار است.

آنها، فاسدترین و نا کارامدترین دولت‌ها در جهان (اگر هنوز در آنجا چیزی به عنوان دولت باشد!) را دارند، حالا با صدای بلند و از روی خباثت، به مردم آمریکا، برترین و قوی‌ترین ملت روی زمین، می‌گویند که چطور باید دولت را اداره کنند؟ چرا آن‌ها به کشور‌های ورشکسته و جرم زده خودشان برنمی‌گردند تا اوضاع آنجا را درست کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند که چطور دولت خود را اداره کنیم. این کشور‌ها به شدت به کمک شما نیاز دارند، باید سریعتر به آنجا سری بزنید! مطمئنم که نانسی پلوسی مقدمات سفر شما رو به سرعت انجام خواهد داد!»

به دنبال انتشار مواضع نژادپرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره آمریکا، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به این اظهار نظر ترامپ در توییتر خود نوشت: «آن‌ها اهل آمریکا هستند و فقط درباره یک چیز حق با تو است. اینکه دولت فعلی یک فاجعه کامل است.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پیامی توییتری نوشت: وقتی دونالد ترامپ خطاب به چهار نفر از زنان عضو کنگره می‌گوید که به کشورهایشان بازگردند. "تنوع ما قدرت ماست و اتحاد ما توان ماست. "

هر چهار نماینده مورد حمله شهروند آمریکا هستند و فقط ایلهان عمر است که خارج از ایالات متحده به دنیا آمده است. ایلهان عمر در موگادیشو پایتخت سومالی به دنیا آمده و به‌عنوان مهاجر به آمریکا رفت.

پریسلی سیاهپوست است و در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو به دنیا آمده. طلیب هم در یک خانواده فلسطینی‌تبار در شهر دیترویت ایالت میشیگان و اوکاسیو کورتز که والدینش اصالت پورتوریکویی دارند، در نیویورک به دنیا آمده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نژادپرستانه کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا