Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران قم از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی در مناطق حسین آباد میش مست و شن زارهای جلال آباد بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، جمعی از خبرنگاران و عکاسان قم، امروز(سه شنبه 25 تیرماه) به همراه تعدادی از مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پروژه های مقابله با بیابان زایی در مناطق حسین آباد میش مست و شن زارهای جلالی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگاران و عکاسان قم در این بازدید از روند اجرای پروژه های مالچ باشی و بوته کاری که با هدف کاهش تهدید کانون های تولید ریزگرد انجام شده اند، قرار گرفتند.


در نزدیکی روستای حسین آباد میش مست 236 هکتار مالچ‌پاشی همراه با ۱۰۰ هکتار بوته‌کاری با سه میلیارد تومان هزینه انجام شده است.


«محمود روح الله پور» با اشاره به اینکه گرد و غبار و ریزگردها نیز در چارچوب امنیت استان قرار داد و باید نسبت به آن توجه داشت، گفت: برخی از مسئولان ارشد استان پس از بازدید از این مناطق نیز به این نتیجه رسیده و خواستار ادامه قدرتمند بیابان زایی و آبخیزداری هستند.


مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بر لزوم بسیج همه مسئولان و مردم برای زنده شدن دریاچه ها، بازگشت حق آبه به آنها و ایجاد تعادل برای چرای دام ها تأکید کرد و اظهار داشت: اگر به این مسائل توجه شود، می توان نسبت به حفظ و تثبیت خاک امیدوار بود و گرنه قم در معرض تهدید جدی قرار دارد.


وی به بیان مشکلات پیش روی برنامه های آبخیزداری پرداخت و افزود: یکی از مشکلات اینست که مردم گمان می کنند ما در حال تصرف اراضی هستیم و در برخی مناطق اجازه اجرای برنامه را به ما نمی دهند. در برخی مناطق نیز ابتدا مخالفت صورت می گرفت اما به سپس فهمیدند که برنامه ها در راستای کمک به آنها بوده است.


روح الله پور پیشگیری را مهمتر از درمان خواند و تصریح کرد: گرچه هم اکنون قم کمتر متوجه تهدید ریزگردهاست اما این تهدید همچنان وجود دارد و باید در راستای دور شدن از این تهدید تلاش کرد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت شیراز اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب روزنامه مجلس چهارمحال و بختیاری روح الله پور منابع طبیعی و آبخیزداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسولان از مناطق سیل زده دنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • بازدید جمعی از مسولان از مناطق سیل زده دنا
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند