Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز؛ سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد اگر آمریکا و کره جنوبی رزمایش جدید نظامی برگزار کنند روند مذاکرات صلح و همچنین‌ گفتگوها بر سر برنامه اتمی این کشور به خطر خواهد افتاد. کره شمالی این دو کشور را متهم کرده قصد دارند یک رزمایش بزرگ نظامی با نام Dong Maeng را در تابستان جاری برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره جنوبی و آمریکا بیش از یک سال است که دست به رزمایش مشترک نظامی نزده‌اند.

کره شمالی به سئول و واشنگتن هشدار داده رزمایش دانگ مینگ نوعی اعلان جنگ است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

منبع:سرویس ترجمه شفقنا

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی از مسدود شدن بیش از ۱۴ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط سوئیس خبر داد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدید‌ها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرز‌های این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای