Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش سرمایه بانک یکی از وظایفی است که مدیران بانک‌ها در شرایط خاص باید به آن عمل کنند و در صورتی که بانک دولتی باشد، باید از طریق منابع دولتی سرمایه بانک افزایش یابد و این موضوع برای مسئولان مربوطه معقوله‌ ساده‌ای است. تاریخ انتشار: 04:05 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۸۲۹

سید مهدی صادق در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها اظهار کرد: اقدام دولت برای افزایش سرمایه زمانی صورت می‌گیرد که میزان سرمایه‌ نقدی بانک به دلیل افزایش تورم در مقابل درخواست و تقاضای مردم کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک یکی از وظایفی است که مدیران بانک‌ها در شرایط خاص باید به آن عمل کنند و در صورتی که بانک دولتی باشد، باید از طریق منابع دولتی سرمایه بانک افزایش یابد و این موضوع برای مسئولان مربوطه معقوله‌ ساده‌ای است.
وی در ادامه افزود: در صورتی که بانک‌های خصوصی خواهان افزایش سرمایه‌های خود هستند باید از صاحبان سهام درخواست کنند تا آورده‌های خود را افزایش دهند، زیرا در بانک‌های خصوصی منبع اصلی سرمایه ها، آورده‌ صاحبان خصوصی است.
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: یکی دیگر از راهکار‌هایی که موجب افزایش سرمایه بانک‌ها می‌شود این است که صاحبان سهام بخشی از دارایی‌های خود را در بورس بفروشند.
صادق در رابطه با افزایش دارایی بانک‌ها بیان کرد: در شرایطی که توان بانک‌ها برای انجام وظایف بانکی خود به دلیل افزایش تورم در کشور کاهش پیدا می‌کند، این بانک به اصطلاح رو به ورشکستگی است و در راستای مقابله با این موضوع باید ارزش و میزان دارایی‌های خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: افزایش دارایی‌های بانک یکی دیگر از وظایف بانک‌ها است که با افزایش سرمایه کمی متفاوت است، دارایی‌ها شامل انواع مختلف مسکوکات است که به میزان مشخصی در هر بانک ذخیره شده و بانک‌ها برای جلوگیری از ورشکستگی باید ارزش آن‌ها را حفظ و افزایش دهند.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: در شرایطی که میزان بدهی بانک‌ها نسبت به دارایی آن‌ها بیشتر می‌شود، بانک‌ها باید دارایی‌های خود را که شامل سکه، طلا، ارز و... است، تجدید ارزیابی کنند یعنی این دارایی‌های خود را به نرخ روز قیمت گذاری می‌کنند.
صادق با ذکر این مطلب که با تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک ها، میزان دارایی و سرمایه نسبت به بدهی بانک‌ها افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: در نتیجه بانک هدف، توانمندی ادامه‌ حیات و وظایف بانکی خود را از نو پیدا می‌کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک سرمایه رکود تورم رونق مبارزه سپرده سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:

بانک مرکزی:
‏«تورم نقطه ‌به ‌نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰درصد رسیده است».

از اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲
‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند.

این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ ،
به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902713

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد