Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قوی بیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا کنون و بعد از خسارت به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی ناشی از بارندگی فروردین امسال، حدود ۶۶۰ متقاضی در مرحله انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بانکی در استان اصفهان هستند.
وی تصریح کرد: کمک بلاعوض برای اجاره منزل و اسکان به ۳۶ خانوار که منازل مسکونی خود را بر اثر سیل بطور کامل از دست داده بودند، پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: متقاضیان تسهیلات پس از انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل و بر حسب پیشرفت کار، می‌توانند از وام‌های بلاعوض برخوردار شوند.
وی بیان کرد: کار اجرایی برای احداث واحدهای مسکونی در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر، بوئین ومیاندشت و منطقه پشت کوه که جزو مناطق سردسیر استان هستند شروع شده و روند کار راضی کننده است.
قوی بیان ادامه داد: با همکاری خوب بانک‌های عامل، کار احداث واحدهای مسکونی سرعت بیشتری می یابد.

وی تصریح کرد: عملیات تعمیر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرستان پلدختر وضعیت خیلی خوبی دارد و تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد.
قوی بیان خاطرنشان کرد: برای واحدهای احداثی هم که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار داشتند، زمین در شهرستان پلدختر پیش بینی شده و آماده سازی و در حال واگذاری به متقاضیان و معرفی به شهرداری برای تهیه پروانه ساختمانی است.
وی اضافه کرد: احداث و تعمیر واحدهای مسکونی چند روستا در شهرستان پلدختر به استان اصفهان واگذار شده که برای همه این واحدها که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار داشتند زمین تهیه شده و در حال آماده سازی و اجرای فونداسیون هستند.
بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.
از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.
از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد تخریبی و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره وجاری شدن سیل بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دیدند.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.
۷۱۵۰/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل اصفهان بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی