Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@13:51:05 GMT

انتقال ۲۶۰ نظامی یمنی به امارات

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۶۰۱

انتقال ۲۶۰ نظامی یمنی به امارات

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، منابعی به شبکه خبری الجزیره گفتند که 260 نظامی در حال آموزش که در جزیره سقطری یمن مستقر بودند توسط یک هواپیمای اماراتی این منطقه را به مقصد امارات برای آموزش‌های بیشتر ترک کردند.

سقطری جزیره‌ای در خلیج عدن و در آب‌های جنوبی این کشور است که اکنون تحت اشغال کامل امارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر سال 2015 امارات کار سلطه بر مجمع‌الجزایر سقطری را آغاز کرد. بعد از دو توفان «چابالا» و «میگ» که زیرساخت‌ها در جزیره را تخریب کرد، امارات تحت پوشش اقدامات خیرخواهانه وارد جزیره شد و با استفاده از ضعف دولت مرکزی در یمن، سلطه خود را بر آن محکم کرد.

این در حالی است که چند روز پیش صدها نفر از مردم ساکن جزیره سقطری در اعتراض به حمایت امارات متحده عربی از شبه نظامیان مخالف دولت مستعفی این کشور و نفوذ این کشور در این جزیره مهم یمنی دست به اعتراض زدند.

امارات یکی از متحدان اصلی عربستان در ائتلاف سعودی علیه یمن است که علیه نیروهای انصارالله در صنعا می‌جنگد. با این حال نیروهای دولت مستعفی منصور هادی نیز طی ماههای اخیر به دلیل تلاشهای مخرب این کشور در حمایت از جدایی طلبان به زمره مخالفان امارات پیوسته‌اند.

اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات به عنوان دومین کشور بزرگ عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، از یکسال قبل به دنبال اقدام «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن و وابسته به امارات، تشدید شده است.

سرتیپ «عبدالغنی جمیل» وزیر مشاور دولت مستعفی یمن اخیرا گفته بود، حضور امارات در جزیره مشهور «سُقطری» در جنوب یمن، «اشغالگری تمام‌عیار» است. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

مردم یمن این هفته نیز با شعار «در کنار غزه سرافراز هستیم» به خیابان‌ها آمدند و اقدام به برپایی تظاهرات باشکوه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شهروندان یمنی امروز جمعه در استان «صعده» واقع در شمال غربی یمن همچون هفته‌های گذشته، این هفته نیز با شعار «در کنار غزه سرافراز هستیم » اقدام به برگزاری راهپیمایی گسترده کردند.

تظاهرات باشکوه یمنی‌ها در میدان سبعین صنعاء نیز با شعار «در کنار مردم سربلند غزه هستیم» آغاز شده است.

شهروندان یمنی در راهپیمایی امروز صعده با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که فعالیت های مردمی در حمایت از غزه تا پایان تجاوزات و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

در بیانیه امروز مردم صعده آمده است که مردم یمن در کنار مردم سرافراز غزه قرار دارند.

در این راهپیمایی تاکید کردند که عملیات جهادی مقاومت فلسطین را  گرامی میدارند و جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی که در گورهای دسته جمعی، آشکار شد، محکوم می‌کنند.

در این راهپیمایی بر اهمیت تداوم فعالیت‌های مردمی و رسمی در حمایت از مردم فلسطین در همه سطوح تاکید کردند.

در این راهپیمایی باشکوه عملیات مستمر و موثر نیروهای مسلح در نبرد فتح موعود، جهاد مقدس و رویارویی در دریا را تبریک گفته و خواستار عملیات بیشتر شدند.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی