Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:11:40 GMT

احکام حقوقی دانشجومعلمان اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۷۰۷

سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش اظهار کرد: موضوع تعیین حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۳۹۸ با توجه به تغییراتی که در شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد شده بود، در دستور کار وزارت آموزش ‌و پرورش قرار داشت و این وزارت موضوع را از مبادی مختلف مورد پیگیری قرار داد تا به نتیجه نهایی رسید.

وی افزود: حقوق دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش ‌و پرورش تعیین می‌شود؛ این قانون به دلیل آنکه هم‌عرض قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط خاصی را برای تعیین حقوق دانشجومعلمان پیش‌بینی کرده است و باید در شرایط خاص و تعاریف خاص خودش مورد بررسی و اقدام قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به اینکه دانشجومعلمان از بدو پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به استخدام رسمی آزمایشی درآمده‌اند و کارمند محسوب می‌شوند، گفت: به همین علت این دانشجویان باید از تمامی شرایط مندرج در مصوبه افزایش حقوق بهره‌مند شوند لذا وزارت آموزش ‌و پرورش تسری این شرایط را مورد پیگیری قرار داد.

وی افزود: در یک مرحله، پس از اعمال ۱۸ درصد افزایش سالانه و متناسب با ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش ‌و پرورش، مابه‌التفاوت افزایش حقوق تا سقف ۴۴۰ هزار تومان در احکام حقوق دانشجومعلمان اعمال شد و پس‌ از آن با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، زمینه تسری اعمال حداقل حقوق نیز برای این عزیزان فراهم ‌شده است؛ بر این اساس دانشجومعلمان وزارت آموزش‌ و پرورش از ابتدای سال جاری مشمول دریافت حداقل حقوق شده و احکام حقوقی آنان به‌زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

حسینی از همکاران جوان وزارت آموزش‌ و پرورش خواست با جدیت به امر تحصیل خود ادامه دهند و اطمینان داشته باشند همکاران آنان هر اقدامی را برای بهره‌برداری از حقوق قانونی آنان به انجام خواهند رساند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: قبل از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

او همچنین ادامه داد: معوقات فروردین سرایداران با حقوق اردیبهشت به حسابشان واریز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟