Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال اکبری روز سه شنبه در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور اظهار داشت: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در کاهش ارتکاب جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی تاثیر گذار است و باید به صورت جدی حمایت شوند.

وی با بیان اینکه حمایت و توسعه سازمان‌ها در قالب حمایت معنوی، حمایت قانونی و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و جلب مشارکت‌های اجتماعی است، افزود: مشارکت‌های اجتماعی در سازمان‌های مردم‌نهاد تبلور پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی یکی از الزامات توسعه اجتماعی است و مناطق آزاد به واسطه قوانین خاص بستر مناسبی برای اینگونه فعالیت‌ها دارد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه تعامل با سازمان‌های مردم نهاد وظیفه دولت و مسوولان منطقه است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعال است.

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های محلی و اجتماعی در مناطق آزاد می‌تواند ضعف‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

علی حسنلو در ادامه با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد با ایجاد زمینه لازم برای آشنا کردن مردم کمک به هم‌نوعان خود است، افزود: همچنین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توانند با فراهم بودن بسترهای لازم، نقش موثری در نهادینه ساختن این امر داشته باشند.

وی از عزم معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای بهره مندی از ظرفیت ویژه سازمان‌های مردم نهاد، سمن‌ها و اجتماعات محلی خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد واسطه مناسبی میان نهادهای دولتی و جامعه شده و مشارکت مردمی را در پی دارند.

نشست مشترک معاونان فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد به مدت سه روز از سه شنبه / ۲۵ تیرماه / شروع شده و تا پنجشنبه / ۲۷ تیر / ادامه خواهد داشت.

۷۱۳۲/‌۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صادق بوستانی صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

بوستانی با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر اساس بررسی‌هایی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر به عمل آمد متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن کجی به مردم استان می‌باشد.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار ما این است با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

کد خبر 6086027

دیگر خبرها

  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند