Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رستمی ثبت‌نام ۷۰ هزار دانشگاهی برای سفر به عتبات عالیات را نشانه محبت این قشر به اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: جریان دانشگاهی و جوان، جریان اربعین را تبدیل به بزرگ‌ترین همایش آیینی در میان مسلمانان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» در همایش آغاز بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات که عصر سه شنبه، 25 تیر ماه در دانشکده  ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: برگزاری چنین همایشی برای سفر معنوی عتبات نشان  دهنده هویت واقعی دانشگاه ها و در حقیقت جلوه دینداری، خداپرستی و  محبت به اهل بیت(ع) در فضای دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به آثار و برکات زیارت امام حسین(ع)، اظهار کرد: شما دانشگاهیان آماده سفر معنوی می شوید که عنایات بسیاری به واسطه این سفر کسب می کنید بنابراین تلاش کنید که با آداب زیارت این سفر آشنا شوید و از این سفر معنوی بهره و معرفت بیشتری کسب کنید. از طرفی در این سفر معنوی با توجه به اینکه در محضر معصومین(ع) قرار دارید، متوجه سطح خواسته هایتان باشید و خواسته های بزرگی از این معصومین(ع) طلب کنید.

 

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: بسیاری به دنبال آن هستند که جامعه دانشگاهی را به عنوان کسانی که به دنبال غفلت، لهو و سرگرمی هستند و نیز جامعه غیرجدی و  غیر واقعی معرفی کنند، و اگر در جایی حرکتی از یک دانشگاهی سر بزند که با هویت و باورهای دینی و اعتقادی مردم سازگار نباشد، بگویند که دانشگاه یعنی این.

 

وی ادامه داد: برگزاری چنین همایشی نشان می دهد که دانشگاه یعنی جامعه نخبگی، متفکر، تحصیل کرده و برگزیدگان جوانان کشور که در عرصه علم و تحصیل تلاشگر هستند و علاوه براینکه پرچمدار عزت کشورند، این جریان علمی، پرچمدار جریان دینی نیز است، چنان که در مراسم معنوی اعتکاف شاهد حضور چشمگیر دانشگاهیان هستیم و اکنون این مراسم تبدیل به یک جریان عمومی در کشور شده است.

 

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: در حال حاضر همین جریان دانشگاهی  و جوان، جریان اربعین را تبدیل به بزرگترین همایش آیینی و ملی در میان مسلمانان کرده است و اگر فضا فراهم شود، بسیار بیشتر از اینها در این سفر معنوی حضور می یابند.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: نباید جوانان را مقصر تغییرات در سبک زندگی جامعه دانست، بلکه متولیان، مدیران فرهنگی و مدیران جریان های اجتماعی اولین کسانی هستند که باید پاسخگوی تغییرات سبک زندگی در جامعه باشند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: اگر جوانی در نوع پوشش، آداب و رفت و آمد اجتماعی، متفاوت با ارزش متداول جامعه رفتار کرد، نباید او را به بی دینی متهم کنیم، جریان غالب جوانان علاقه مند و باورمند، به خوبی ها و اهل بیت(ع) دارند که باید مورد تکریم قرار گیرند و مدیران و متولیان آموزش عالی در فضای عمومی باید این جریان را به عنوان نماد دانشگاه تقویت و حمایت کنند.

 

رستمی تاکید کرد: اینکه بخواهند دانشگاه را به گونه ای دیگر معرفی کنند خیانت به باورهای جامعه جوان است، چراکه حقیقت دانشگاه همین قشر ارادتمند به اهل بیت(ع) است.

 

وی اضافه کرد: نباید ذره ای در طهارت،پاکی و خلوص، محبت جوانان دانشگاهی به اهل بیت(ع) تردید داشت. اگرچه در ظاهر و دسته بندی های سیاسی و تشکل های مختلف فعال هستند. این وظیفه متولیان فرهنگی است که برای اصلاح مشکلات تلاش کنند.

 

حجت الاسلام رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت نام بیش از ۷۰ هزار نفر از دانشگاهیان برای سفر به عتبات و انتظار برای قرعه کشی نشان از، ایمان، اخلاص و عشق به اهل بیت(ع) جوانان دارد، که نباید از آن غافل شویم.

 

در ادامه این همایش، زارع، معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات عالیات به سوالات شرکت کنندگان به این سفر معنوی پاسخ داد.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل چهارمحال و بختیاری کانون مساجد جشن های دهه کرامت آل هاشم خراسان جنوبی حجت الاسلام رستمی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج