Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:19:03 GMT

عضویت شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۰۵۹

عضویت شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو

«شهرهای یادگیرنده شهرهایی هستند که به طور مؤثر منابعشان را در بخش هایی چون ترویج یادگیری فراگیر از آموزش پایه تا آموزش عالی، باززنده سازی یادگیری در خانواده ها و جوامع، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری مدرن یادگیری، افزایش مزیت و کیفیت یادگیری و پرورش یک فرهنگ یادگیری در طول زندگی به کار برده و قدرت فردی و همبستگی اجتماعی، موفقیت اقتصادی و فرهنگی و توسعه پایدار را ایجاد کرده و ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

داود صفدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این اتفاق یک امتیاز خوب برای شهر جدید هشتگرد به حساب می‌آید و موجب ارتقای کیفیت و جذب جمعیت بیشتر برای سکونت در این شهر خواهدشد.

وی با اشاره به این نکته که در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور دنیا عضو شبکه شهرهای یادگیرنده هستند، گفت: در ایران شهر جدید هشتگرد پنجمین شهر ثبت شده بعد از شهرهای شیراز، اراک، کاشان و بهبهان در فهرست شهرهای یادگیرنده جهان قرار دارد و شهرهای مشهد و یزد به ترتیب در رده های ششم وهفتم قرار گرفته اند.

صفدری افزود: در این زمینه می توانیم با انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین شهر جدید هشتگرد و شهرهای دیگر دنیا موضوع برندسازی را درشهر جدیدهشتگرد تقویت کنیم، چراکه یکی از مبانی یادگیرندگی، تبادل اطلاعات بین شهرها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در تشریح بیشتر اهداف شهرهای یادگیرنده بیان داشت: در عصر دانش و جهانی شدن با توجه به رشد ارتباطات و افزایش رقابت جهانی، نیروی انسانی مشتاق برای یادگیری به عنوان سرمایه اصلی مورد توجه سازمان ها قرار گرفته و منجربه رشد سازمان های یادگیرنده شده است، از سوی دیگر با توجه به رشد رقابت جهانی، شهرها نیز می توانند با شهروندان مشتاق یادگیری خود با یکدیگر به رقابت بپردازند.
شهرجدید هشتگرد واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غربی کلانشهر کرج مرکز استان البرز از دهه ۷۰ شکل گرفته و تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر در این شهر سکونت یافته اند.

اکنون تکمیل و واگذاری ۵۱ هزار واحد مسکن مهر در این شهر مراحل پایانی را می گذراند و در صورت تامین زیر ساخت هایی مانند آب، برق، گاز، تلفن، مراکز درمانی، فضاهای آموزشی و ورزشی و فرهنگی طبق پیش بینی ها جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

همچنین تکمیل و راه اندازی خط متروی کرج - شهر جدید هشتگرد مهمترین عامل در انتقال جمعیت سرریز تهران و کرج به شهرجدید هشتگرد است که امسال نهایی می شود.

۹۹۳۳/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فقر بر رشد مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.

به نقل از ارث، آیا می‌دانستید که جایگاه شما بر روی نردبان اقتصادی، می‌تواند به شدت بر آنچه درون ذهن شما می‌گذرد تأثیر بگذارد؟

نتایج تحقیق جدید این واقعیت نگران‌کننده را نشان می‌دهد که فقر عمیقاً بر مغز تأثیر می‌گذارد، با اثراتی که می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

قبل از این تحقیق، دانشمندان نکاتی در مورد چگونگی تأثیر فقر بر مغز و نتایج زندگی می‌دانستند و نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان فقیر در مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

تحقیقات بیشتر ارتباط بین فقر و مشکلات سلامت جسمانی را نشان دادند. این مطالعه تمام آن شواهد پراکنده را در بر می‌گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد و تصویری واضح ایجاد می‌کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که فقر، افراد را در معرض عوامل منفی مانند استرس، تغذیه نامناسب و سموم محیطی قرار می‌دهد. این عوامل ساختار فیزیکی و عملکرد مغز را تغییر می‌دهند، به خصوص زمانی که در دوران رشد کودک اتفاق می‌افتد.

زندگی در فقر به معنای نگرانی دائمی است. وقتی کودکی همیشه در حالت «جنگ یا گریز» است، مغزش غرق از هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌شود. با گذشت زمان، کورتیزول به‌طور فیزیکی به مناطقی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و تنظیم هیجانی هستند آسیب می‌رساند. به این فکر کنید که مغز به آرامی تحت تأثیر استرس مداوم فرسوده می‌شود.

جوامع کم درآمد اغلب به کارخانه‌ها، بزرگراه‌ها یا دیگر منابع آلودگی هوا و آب نزدیک‌تر هستند. کودکان در این مناطق تنفس می‌کنند و مواد شیمیایی مضر را می‌بلعند.

بدترین بخش این است که این تأثیرات معامله یکباره نیستند. آسیب مغزی وارد شده در دوران کودکی می‌تواند عواقب مادام‌العمر داشته باشد. به‌عنوان مثال، کودک پر استرس که برای یادگیری در مدرسه تلاش می‌کند، احتمال بیشتری دارد که ترک تحصیل کند و چرخه فقر را در نسل بعدی تداوم بخشد.

نتایج این تحقیق در مجله Reviews in the Neurosciences منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند