Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ساسانی امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بورس از وابستگی شدیدی نسبت به دلار برخوردار است، افزود: نزدیکی قیمت دلار در بازار آزاد به نرخ بازار سنا موجب چنین تفکری برای برخی از فعالان بازار شده که شاید فروش شرکت‌هایی که ارز سنا دریافت کرده‌اند و معاملات خود را بر این اساس انجام می‌دهند، به چالش کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مصوبه های ابلاغ شده از سوی دولت و همچنین بخشنامه‌هایی که از طرف مسئولان تنظیم و ارائه می‌شود به شدت بر روند گروه‌ها در بازار تأثیرگذار است که این موضوع در کنار برخی دیگر از عوامل، زمینه ریزش شاخص بورس در بازار را فراهم می‌کند.

به گفته ساسانی، موضوعی که اکنون می‌توان برای معاملات بازار در نظر گرفت اینکه به دلیل ارائه گزارش‌های سه ماه شرکت‌ها، برآورد بهتری را می‌توان برای آینده صنایع حاضر در بورس تصور کرد.

وی گفت: بازار به اصلاح روز گذشته نیاز داشت و با توجه به اینکه این اصلاح تند و زیاد بود به نظر می‌رسد که امروز بسیاری از صف‌های فروش جمع شوند.

ساسانی افزود: نماد برخی از شرکت‌های بزرگ به منظور برگزاری مجامع متوقف شده‌اند و اکنون به عنوان غایبان بازار محسوب می‌شوند که این موضوع از جمله عامل تأثیرگذار در افت شاخص بورس بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در کل یک خوشبینی خاص نسبت به آینده بازار سرمایه وجود دارد و شاخص بورس با توجه به کلیت بازار باردیگر در مسیر روند افزایشی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) با کاهش ۵ هزار و ۱۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۱۹۴ واحد افزایش، به ۷۵۱ هزار و ۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۱۰۹ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص