Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@03:09:01 GMT

میزان افزایش هزینه ساخت یک مترمربع مسکن

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۵۶۴

میزان افزایش هزینه ساخت یک مترمربع مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به گرانی های یکسال اخیر قیمت مسکن، گفت: هزینه ساخت یک مترمربع واحد مسکونی به حدود ۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، فرشید پورحاجت  با یادآوری افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مسکن طی یکسال و چند ماه گذشته، اظهار کرد: هزینه های تولید مسکن متاثر از مولفه های متعددی است؛ مصالح ساختمانی و دستمزدها روی قیمت تمام شده تاثیر بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش دیگری از هزینه ها مربوط به دستگاه‌های متخلف خدمات رسان از جمله آب، برق، شهرداری، خدمات مهندسی و ... است.

بیشتر بخوانید: نیاز کشور به تولید سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکن ۱۰۰۰ معامله مسکن در سال توسط یک نفر!

وی با بیان اینکه هزینه ساخت به تنهایی بدون خدمات به طور متوسط به 3.5 میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال در هر مترمربع ساختمان 5 طبقه 100 کیلوگرم فولاد مصرف می شود. قیمت هر کیلوگرم نیز حدود 5000 تومان است که هزینه بسیار بالایی را به تولیدکننده وارد می کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به این که حدود 2.5 درصد هزینه‌های تمام شده مسکن مربوط به سیمان است، یادآور شد: بر اساس آخرین برآوردها در اهواز که توسط  دانشگاه شهید چمران انجام داده  متوسط هزینه هر مترمربع واحد مسکونی به حدود 3.9 میلیون تومان افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو قیمت مسکن انبوه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟

ارسلان مالکی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه در حال روند عرضه زمین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است و این افزایش عرضه زمین زمینه ساز افزایش مشارکت‌های مردمی می‌شود گفت: افزایش عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت خود باعث می‌شود که متقاضیان بتوانند حضور پر رنگ تری در روند ساخت مسکن داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت‌های مردمی دولت در حال برنامه‌ریزی برای بهبود و استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم.

او گفت: افزایش عرضه زمین و اختصاص تسهیلات ساخت خود می‌تواند ظرفیت‌های مردمی را در این بخش رشد دهد.

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران