Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@04:25:35 GMT

جزییات گردش ارزی"تجهیزات‌پزشکی"در97

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۶۱۳

در پی اعلام تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: کل گردش ارزی که برای حوزه تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۹۷ دریافت و تامین شده، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است و از این مبلغ، حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلارش ترخیص و وارد چرخه درمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: مهندس سیدحسین صفوی درباره گردش ارزی در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: کل گردش ارزی که برای حوزه تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۹۷ دریافت و تامین شده، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است. از این مبلغ نیز حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلارش ترخیص و وارد چرخه درمان شده است که عمدتا در حوزه‌های مصرفی پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی و برخی از آن‌ها هم در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای بوده است که در سال گذشته وارد و در چرخه درمان توزیع شده‌اند. باقی‌مانده ارز تخصیص داده شده به حوزه تجهیزات پزشکی نیز  به تدریج وارد می‌شود. ما این مسائل را  پیگیری می‌کنیم. بنابراین اگر ارزی خارج شود، هم سیستم بانکی پیگیری می‌کند و هم خودمان پیگیر هستیم که مابه‌ازای آن کالا وارد کشور شود.

صفوی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت درباره شفاف بودن روند فعالیت شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، افزود: آنچه وزیر در این باره مطرح کرده‌اند، ‌ شفاف‌سازی فرایند ورود تجهیزات و ملزومات پزشکی از ابتدا تا انتها بوده است که در این راستا نیز ما شروع به انتشار فهرست‌ شرکت‌ها و اقدامات‌شان کرده‌ایم. قاعدتا در این حجم از تخصیص ارز برای واردات کالاها و تجهیزات، تعداد معدودی هم تخلف وجود داشته که آنها هم در حال رسیدگی است.
نحوه نظارت بر واردکنندگان تجهیزات پزشکی که ارز دولتی می‌گیرند

وی با بیان اینکه کل تجهیزات و ملزومات پزشکی که ارز رسمی دریافت می‌کنند شامل قیمت‌گذاری هستند و توزیع آنها تحت نظر یک سامانه توزیعی است که باید از ابتدای فرآیند تا  زمان توزیع در بین مصرف‌کننده نهایی، در آن درج شود، ادامه داد: بر اساس این سامانه موجودی انبارهای شرکت‌ها مشخص است، کالایی که توزیع شده مشخص است و می‌دانیم که این کالا با چه قیمتی توزیع شده است و این موارد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و با موارد تخلف هم با جدیت برخورد و به آنها رسیدگی می‌شود.

صفوی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر هم وجود دارد و فرآیندها را کنترل می‌کند، گفت: در ادامه کار سامانه باید دقیق‌ و دقیق‌تر شده و بهتر عمل کند. همچنین در حال توسعه سامانه کُدینگ تجهیزات پزشکی هستیم تا بتوانیم واردات تجهیزات پزشکی را با جزییات بیشتری کنترل‌ کنیم. در عین حال باید توجه کرد که عمده وارد کنندگان و تولیدکنندگانی که در زمینه تجهیزات پزشکی کار می‌کنند،  سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند و عمدتا هم شرکت‌ها و مجموعه‌های سالمی هستند، اما به هر صورت ممکن است تخلف در شبکه توزیع اتفاق افتد. بر همین اساس وظیفه‌ ما این است که به دقت نظارت و رصد کنیم.
وضعیت ارز نیمایی در تجهیزات پزشکی

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت تخصیص ارز نیمایی در حوزه تجهیزات پزشکی نیز گفت: باید توجه کرد که بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول ارز نیمایی می‌شوند و واقعیت این است که تامین ارز نیمایی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان سخت‌تر از ارز رسمی است. به هر حال در حال پیگیری این موضوع از طریق بانک مرکزی هستیم که امیدواریم با ما همکاری کرده و تامین ارز نیمایی را برای واردکنندگان و تولیدکنندگانی که می‌خواهند از این نوع ارز استفاده کنند، تسهیل کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: گردش ارزی ، تجهیزات پزشکی ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گردش ارزی تجهیزات پزشکی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086328

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲