Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، «باربارا لی»، «دیوید پرایس» و «یان شاکوفسکی» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه داده‌اند که از دولت این کشور خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای است.

در این قطعنامه علاوه بر درخواست برای بازگشت به توافق هسته‌ ای، از دونالد ترامپ درخواست شده تا تدابیری در راستای کاهش تنش‌ها اتخاذ کرده و از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای بررسی تنش‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باربارا لی در این باره می‌گوید: سیاست ترامپ در قبال ایران مسئول این بحران است. اگر به رویداد‌های کنونی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که تصمیم تحریک‌آمیز ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای ما را به بازگشت به میز مذاکرات نزدیکتر نکرده است. این قطعنامه پیام آشکاری است از سوی کنگره به دولت آمریکا؛ ما باید به برجام و دیپلماسی بازگردیم.

شاکوفسکی نیز در این باره می‌گوید: برنامه جامع اقدام مشترک که به توافق هسته‌ای ایران معروف است در راستای اهداف تعیین شده کار می‌کند. این تنها عقیده من نیست بله دیدگاه جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

باربارا لی نیز گفته زمانی که دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد او یک توافق بین‌المللی کلیدی را نقض کرد و ما و متحدانمان را منزوی کرد. امروز من به همراه دیوید پرایس و یا شاکوفسکی قطعنامه‌ای را ارائه دادم تا از رئیس جمهور بخواهم به توافق هسته‌ای بازگردد و تنش‌ها با ایران را بکاهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: توافق هسته ای دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس می‌گوید که فشار آمریکا بر این جنبش «هیچ ارزشی ندارد» و تاکید کرد هرگونه توافق برای آزادی اسرای صهیونیست باید شامل پایان دادن به جنگ غزه و آتش‌بس دائمی باشد.

به گزارش رویترز، ساعاتی پیش آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه‌ای مشترک از حماس خواستند که توافق آتش‌بس را بپذیرد. یک مقام ارشد دولت جو بایدن در این خصوص مدعی شد که یک توافق آتش‌بس روی میز است و اکثر درخواست‌های حماس مثل بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و برقراری آتش‌بس فوری و طولانی مدت را فراهم می‌کند. 

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ در غزه، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.

حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟