Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجلس و دولت برای بررسی راه‌کارهای حمایت از رونق تولید، گفت: شرایط فعلی کشور با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و رهبر معظم انقلاب با توجه به این شرایط، دستور تشکیل شورای اقتصادی سران قوا را دادند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مسئله اساسی این است که برای تقویت بخش صنعت، سرمایه در گردش کارخانجات و صنایع تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی باید براساس قانون، اقدام به تخصیص 40 درصدی تسهیلات به بخش صنعت و معدن کند، البته در حال حاضر این مسئله محقق نشده که باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود، همچنین اختصاص 20 درصد از حجم تسهیلات به بخش مسکن نیز ضروری است.

لاریجانی با بیان اینکه رونق تولید، مهم‌ترین مسئله و برنامه در شرایط کنونی کشور است، افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته برای رونق تولید، اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی کشور است که سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها پیشنهادهای خود را مطرح کرده و این موضوعات در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، البته در این رابطه تمهیدات لازم در سطح کلان مدیریتی اتخاذ شده، اما باید در سطوح پایین‌تر نیز امتداد تشکیلاتی پیدا کند.

رئیس مجلس با اشاره به اعلام آمادگی وزارتخانه‌های صمت و تعاون برای افزایش ممنوعیت اقلام کالاهای وارداتی، گفت: وزارت صمت می‌تواند موارد و اقلام جدید را اعلام کند و اگر لازم بود نیز می‌توان در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم‌گیری کرد، همچنین می‌توان واردات برخی از اقلام و تجهیزات پزشکی که در داخل تولید می‌شود را ممنوع کرد.

لاریجانی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات صنایع و کارخانجات، مسئله معوقات بانکی و جرائم مرتبط با آن است، به نظر من، بانک مرکزی باید تمهیدات و مکانیزم خاصی را برای کمک به واحدهای تولیدی ایجاد و تولیدکنندگان واقعی را از سوء‌استفاده‌کنندگان متمایز کند.

وی تصریح کرد: براساس قانون و با اذن مقام معظم رهبری، اعتباری بالغ بر 50 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه حوزه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است که این مسئله باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

رئیس قوه‌مقننه با اعلام اینکه برای صنوف مختلف در بحث بازگشت ارز صادراتی باید شرایطی متفاوت تعیین شود، اظهار داشت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی ارائه شده است و به‌طور مثال می‌توان محرومیت از معافیت مالیاتی را نسبت به صادرکنندگانی که ارز صادراتی را پس نمی‌دهند، اعمال کرد. 

لاریجانی گفت: در شرایط کنونی بانک‌ها برای تأمین سرمایه در گردش صنایع با مشکلاتی روبه‌رو هستند، از این رو بانک مرکزی باید پیشنهاد دهد که چطور می‌توان حجم تسهیلات بانک‌ها را افزایش داد.

وی ادامه داد: با توجه به مباحث مطرح شده در نشست امروز، در جلسات آتی باید مسائل و محورها به صورت جزئی و بخش به بخش بررسی شود، تا موارد و موانع باقی‌مانده برای اجرای قوانین و رونق تولید رفع شود.

2727

کد خبر 1280516

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی ارز باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال شورای نگهبان محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا گابریل کالدرون گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد